عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که به همراه دو نماینده دیگر تهران و معاون دیوان محاسبات از شرکت هفت‌تپه بازدید خواهند کرد.

سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ روز پیش به صورت حضوری از شرکت هفت‌تپه بازدید و با کارگران گفت‌وگو کردیم، با نماینده آنها در فرمانداری جلسه گذاشتیم و با مسئولین استانی هم دیداری در همین زمینه داشتیم.

وی ادامه داد: بعد از آن سه جلسه در مجلس با نمایندگان و همچنین نهادهای نظارتی همچنین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دستگاه‌های مربوطه ازجمله تامین اجتماعی، وزارت کار و سازمان خصوصی‌سازی و مسئولین محلی خوزستان برگزار کردیم که در جلسه آخر وزیر اقتصاد و دارایی نیز حضور داشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه این جلسات به ریاست «نیکزاد» نایب رئیس مجلس برگزار شده، یادآور شد: کارگران هفت‌تپه چند مطالبه عمده داشتند؛ یکی از آنها مربوط به حقوق معوقه‌شان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته دوماه از حقوق معوقه (اردیبهشت‌ماه و خردادماه) پرداخت شد. مطالبه دیگر تمدید بیمه تامین اجتماعی بود که با مساعدت وزارت کار و تامین اجتماعی دفترچه بیمه آنها تا آخر سال تمدید شد. مطالبه دیگر کشت جدید بود که قرار شد 3 تا 4هزار هکتار با مساعدت استانداری انجام شود. در مورد بازگشت به کار کارگران اخراجی هم این موضوع را با همراهی و مساعدت وزارت کار دنبال می‌کنیم تا کسانی که مشکل امنیتی ندارند به کار بازگردند. نماینده تهران در مجلس ادامه داد: مطالبه دیگر کارگران هفت‌تپه در مورد اهلیت مالکیت فعلی شرکت بود. در این زمینه مسئولین دولتی و سازمان خصوصی‌سازی تصمیم قاطعی نگرفته‌اند اما مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی صراحتا عدم اهلیت مالک جدید را مطرح کرده‌اند زیرا وی وضع اشتغال را دچار مخاطره کرده، سطح تولید را پایین آورده و پرونده اتهامات اقتصادی در دادگاه دارد. برهمین مبنا ما به مسئولین دولتی تاکید کردیم این موضوع تعیین تکلیف شود و وزیر اقتصاد هم قول داد طی ۱۵ روز آینده و بعد از برگزاری جلسات کارشناسی نظر صریح خود را درباره اهلیت یا عدم اهلیت مالک جدید اعلام کند. موسوی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تداوم پیگیری این موضوعات به همراه آقایان خضری و نادریان با معاون دیوان محاسبات و هیات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات سفری به خوزستان خواهیم داشت تا بازدیدی از هفت‌تپه داشته باشیم.