نمایندگان تهران که با سفر به هفت‌تپه خواستار اتمام اعتراض کارگران شده‌اند، از حضور بخش عمده‌ای از کارگران در کارخانه خبر دادند.

سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید اخیر خود به همراه دو تن از نمایندگان تهران و هیات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از هفت‌تپه گفت: این سفر برای بازخوانی مطالبات کارگران و مواردی بود که ما ۲۰ روز پیش در سفر به خوزستان و بعد از آن جلسات با کارگران مورد بررسی قرار داده بودیم. در واقع می‌خواستیم مطالبی که برعهده ما بود و نتایج جلسات را به عنوان گزارشی به استماع کارگران برسانیم.

وی افزود: ما در این سفر به کارگران تاکید کردیم که پیگیر مطالباتشان هستیم و از آنها خواستیم با توجه به شروع کشت جدید و نیاز به تلاش مضاعف در شرکت اعتراض خود را به اتمام برسانند و با جدیت در کارها و فعالیت‌های مربوط به شرکت حضور یابند تا خللی در تولید ایجاد نشود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: همچنین در شرکت حضور پیدا کردیم و بازدید میدانی از وضعیت شرکت داشتیم که نشان داد کارهای جدی که باید انجام شود انجام نشده و کارها خوب پیش نمی‌رود. کارشناسان دیوان و هیات تحقیق و تفحص نیز برای حسابرسی به شرکت رفتند و برای چند روز در آن جا مستقر شدند تا محاسبات را پیگیری کنند.

موسوی با اشاره به جلسه نمایندگان با استاندار خوزستان نیز گفت: ما از ایشان خواهش کردیم همان‌طور که در گذشته مدیریت برخی از بحران‌ها ازجمله گروه ملی و فولاد را برعهده گرفته بودند در این موضوع هم ورود کنند و به تغییر و تحول و کارآمدسازی شرکت کمک کنند.

موسوی یادآور شد: همچنین برای بازگشت به کار برخی کارگران اخراجی که از مطالبات کارگران بود با مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت کار و مسئولان امنیتی دیدار کردیم و قرار شد کسانی که مشکل امنیتی ندارند به کار برگردند.

وی ادامه داد: همچنین مطلع شدم بعد از خواهش ما بخش عمده‌ای از کارگران سر کار حاضر شده و امور شرکت را دنبال می‌کنند تا طی دو هفته آینده اهلیت کارفرما را مورد بررسی قرار دهیم و مطالبات نهایی آنها را به فرجام برسانیم که شرکت در مسیر درستی بیفتد و با تلاش کارگران به سامان برسد.

نادری: از کارگران هفت‌تپه ممنونیم

در همین حال، نماینده دیگر تهران در مجلس نیز گفت که کارگران هفت‌تپه مجددا به محل کار خود برگشتند.

احمد نادری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « به لطف الهی بعد از ۷۰ روز اعتراض، کارگران مظلوم و زحمتکش هفت‌تپه به محل کار خود بازگشتند. از آنها ممنونیم که به حرف ما به عنوان خادمان مردم اعتماد کردند و قول می‌دهیم این موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنیم».

«محمد کعب عمیر» نماینده شوش هم گفت که با پیگیری‌های منطقه‌ای و ملی و مساعدت و همراهی همکاران گرامی اعضای کمیسیون اصل نود، اعتراضات کارگری هفت‌تپه بعد از ۷۰ روز تا حصول نتیجه نهایی (خلع ید کارفرما) متوقف شد.