نماینده شازند خطاب به قالیباف گفت: ساده‌انگاری نسبت به کشور روسیه و آداب بسیار سخت و پیچیده رسمی در ساختار حاکمیت این کشور است که در قصور مسئولان سفارت ایران در روسیه و متاسفانه تیم غیرحرفه‌ای برنامه‌ریز مجلس مورد توجه قرار نگرفته و منجر به این حد از حرف و حدیث برای مجلس شده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی در بخشی از نطق دیروز خود در مجلس درباره حواشی سفر رئیس مجلس به روسیه، اظهار کرد: جای تعجب دارد با وجود این همه مشاوران و دستیاران مدعی و تیم عریض و طویل تشریفاتی رئیس مجلس، چرا یک سفر رسمی و معمولی نباید به درستی راهبری و مدیریت شود که این همه جنجال به پا کند.

وی افزود: آقای قالیباف محترم در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا، رئیس جمهور روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه وقت نداد و نشست سران قوا را کنسل نمود، حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه ‌ترین و مرموزترین سیاستمداران دنیا است، بدون اطمینان از سلامت کرونایی شما و هیات همراه، با جنابعالی ملاقات کند.

زمانی خطاب به قالیباف ادامه داد: آیا بهتر نیست در حجم، کمیت و کیفیت مشاوران، دستیاران و برنامه‌ریزان دفتر خودتان تجدید نظر اساسی نموده و اندکی هم برای انتخاب، نمایندگان مجلس را به حساب بیاورید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اما موضوعی که به نظرم خسارت بزرگی برای حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران آورد، هزینه شدن بی‌مورد مقام معظم رهبری و دست خط مبارک ایشان توسط جنابعالی و هیات همراه بود.  وی با مقایسه نامه امام خمینی به مخائیل گورباچف با ارسال نامه رهبر انقلاب به پوتین توسط قالیباف، آن نامه را مایه عظمت، ابهت و اقتدار نمایندگان امام خمینی برای انتقال نامه به رهبر اتحاد جماهیر شوروی عنوان کرد و سفر اخیر قالیباف را رخدادی تلخ خواند.