رئیس دفتر رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در این خصوص افزود: از مجلس و کمیسیون‌هایش می‌خواهیم که آنقدر دخالت در بورس نکنند، می‌آیند یک جلسه درباره بورس می‌گذارند و یک مصاحبه می‌کنند و به محض اینکه بورس مثبت می‌شود می‌گویند دولت نتوانست و ما آمدیم مشکل بورس را حل کردیم. اما بورس که منفی می‌شود، می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم. وی با بیان اینکه ما نمی‌پسندیم مجلس در کار‌های اجرایی و تصمیم‌گیری‌های دولت دخالت کند، گفت: اگر الان هم کمتر صحبت می‌کنیم به خاطر این است که نمی‌خواهیم اختلافی پیش آید وگرنه همان ادبیات سخیفی که برخی از نمایندگان علیه دولت و وزرا به کار می‌برند را طرف‌های مقابلشان هم می‌توانند به کار برند، اما ما این را به مصلحت کشور نمی‌دانیم. پس در مصاحبه‌ها و توییت‌زدن‌ها اخلاق را رعایت کنیم.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا نوسانات اخیر بازار بورس به دلیل اختلاف نظر وزرای اقتصادی دولت است، گفت: معلوم است که وزیر صمت ما بر اساس ماموریت خود یک هدف دارد و وزیر اقتصاد ما هم ماموریت دیگری. ستاد اقتصادی و جلسه هیئت دولت برای همین درست شده است که وقتی اختلاف سلیقه‌هایی است بیایند و حلش کنند؛ بنابراین هیچ موضوع نگران‌کننده‌ای وجود ندارد و اعتقاد ما به عنوان دولت این است که دخالت‌ها در این بازار کم شود و مسئولیت را به خود بورس و مسئولان آن بسپاریم.