حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین در نشست خبری دیروز خود گفت: ویزاهای اربعین به صورت انفرادی صادر شده و مبلغ ویزا نیز 199 هزار و 875 تومان است. کسانی که قبل از تخفیف ارز روادید مبالغی پرداخت کرده‌اند، بعد از مراسم اربعین اضافه پرداخت به آن‌ها برگردانده می‌شود. 

تاکنون بیش از 550 هزار نفر برای دریافت ویزا ثبت نام کرده‌اند و 464 هزار ویزا تاکنون صادر شده است. مدت اعتبار ویزاها دو ماه و مدت اقامت در عراق یک ماه است. مهر اربعین نیز از روی ویزاها حذف شده است. به زائران توصیه می‌کنیم که در همین هفته در سامانه سماح ثبت نام کنند تا ویزای آن‌ها زودتر صادر شود. افرادی که مدت اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از شش ماه است برای تمدید گذرنامه اقدام کنند. 

تاکنون یکی دو مورد ویزای جعلی وجود داشته است که این افراد دستگیر شده‌اند. به زائران ارز مسافرتی به صورت یارانه‌ای داده نمی‌شود. توصیه ما به زائران این است که به اندازه نیاز خود دینار یا ارزهای مرجع در عراق را در ایران تهیه کنند زیرا ممکن است در عراق با اجحاف‌هایی روبرو شوند، البته ما شعبی از بانک‌های خود در عراق را اعلام خواهیم کرد که افراد می‌توانند در آن‌جا ارز تهیه کنند.