مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی درباره کاندیداتوری «قالیباف» در ۱۴۰۰، گفت: خیلی‎ها دوست دارند به هر حرکتی که در مجلس انجام می‎شود برچسب تبلیغاتی و انتخاباتی بزنند؛ این پذیرفتنی نیست و همه هم و غم رئیس مجلس برای اداره بهتر مجلس و حل مشکلات مردم است.

بابک نگاهداری در نشست خبری که پس از چندین ماه فعالیت مجلس هفتم برگزار شد، افزود: بنده شهادت می‎دهم که قالیباف فقط به دنبال حل مشکلات مردم است، بنابراین نباید همه موضوعات را با عینک تبلیغاتی و انتخاباتی ببینیم. وی همچنین در توضیح عملکرد مجلس در این مدت، گفت: بیشتر تذکرات مطرح شده در صحن مجلس در این شش ماه درباره رئیس جمهور بوده است و وی بیشترین تذکرات را در این مدت از مجلس گرفته است.

نگاهداری افزود: همچنین بیشترین سوالات در شش ماه گذشته مربوط به نحوه فعالیت وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو، وزیر اقتصاد و امور دارایی و وزیر کشور بوده است.

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوانینی از جمله تامین کالای اساسی، مالیات بر خانه های خالی، قانون شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون بیمه همگانی حوادث، احکام کلی بودجه و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جمله مهمترین قوانینی است که در شش ماه گذشته در مجلس به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین طرح‌ها و لوایحی از جمله طرح ساماندهی بازار خودرو، سهمیه بندی بنزین، طرح مالیات  از اشخاص حقیقی، بانک داری اسلامی، صیانت از امور کاربران در فضای مجازی  و لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آماده بررسی در صحن مجلس است.

وی با اشاره به اصلاح ساختار بودجه در مجلس، بیان کرد: ۶۰ موضوع مولد ذیل ۱۲ محور تعیین شده است که ان شاءالله در بازه زمانی مجلس یازدهم سعی خواهد شد که این موارد اعمال شود.

نگاهداری تاکید کرد: با این حال سعی می کنیم ۲۵ درصد از این امور- اصلاح ساختاربودجه- را در بودجه ۱۴۰۰ اعمال کنیم.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس همچنین  با بیان اینکه ۶۱۳ حکم در قانون بودجه سال ۹۹ وجود دارد که ۴۹۷ حکم تکلیفی و ۱۱۶ حکم تجویزی است، تصریح کرد: طی بررسی‌های که انجام شده ۳۴ مورد تخلف در بودجه ۹۹ رخ داده و معاونت نظارت مجلس در حال پیگیری این موضوع است.

وی همچنین با اشاره به تعاملات خارجی مجلس در ۶ ماه گذشته نیز گفت: در همین راستا رئیس مجلس با ۶ رئیس مجلس و مقامات سایر کشورها در این چند ماه گذشته دیدار و گفتگو داشته است. علاوه بر آن ۲۷ گروه دوستی پارلمانی در مجلس با ۱۲۵  کشور شکل گرفته و نمایندگان بیش از ۱۰۰ دیدار و ویدئو کنفرانس در این راستا داشته‌اند.