سخنگوی دولت با تایید ضمنی برخی اظهارات در باره تاثیر نپیوستن به FATF بر خرید واکسن کرونا و ضرورت پیوستن به FATF، گفت: امیدواریم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه بحث کنیم و آنچه که به مصلحت کشور است را بتوانیم تأمین کنیم. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره اظهارات اخیر علی مطهری درباره خرید واکسن کرونا و ارتباط آن با FATF نیز گفت: در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند، در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به طور کلی نپیوستن به FATF آثار خود را نشان خواهد داد قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود.

جلسات شورای هماهنگی قوا منظم برگزار خواهد شد

ربیعی همچنین به برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در عصر دیروز پرداخت و گفت: در ابتدای جلسه ترتیبات برگزاری جلسات به طور منظم مورد توافق اعضا قرار گرفت. سپس محورهای مورد نظر مقام معظم رهبری در جلسه پیشین ستاد مطرح و در جلسه در مورد چگونگی اجرایی کردن آنها بحث و بررسی صورت گرفت. در این راستا گزارشی از اقدامات دولت برای انتشار اوراق مالی، فروش دارایی های دولت و نیز فروش سهام شرکتهای دولتی، بعلاوه چگونگی افزایش سرمایه گذاری و برخی موانع آن و نیز جهش تولید و رفع مشکل آن ارائه شد.

وی افزود: در ادامه موضوع حمایت از اقشار ضعیف جامعه نیز در جلسه مطرح شد. رییس مجلس نیز به هماهنگی ایجاد شده برای ادغام دو طرح معیشتی کرونای دولت و طرح حمایتی معیشتی مجلس اشاره و این هماهنگی و ادغام را برای جامعه مفید دانست. ربیعی خاطرنشان کرد:در بخش دیگر جلسه پیرامون امنیت سرمایه‌گذاری و ضرورت ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاری های اقتصادی مطرح و مورد بحث قرار گرفت. رییس جمهور نیز شرط موفقیت سرمایه گذاری و امنیت آن را منوط به تلاش هماهنگ هر سه قوه در جامعه دانست.

تاکید سران قوا بر تداوم خصوصی‌سازی‌ها

سخنگوی دولت تصریح کرد: سران سه قوه بطور مشترک بر تداوم اجرای اصل 44 قانون اساسی و تداوم خصوصی سازی ها و واگذاری ها و رفع موانع آن تاکید کردند.

استقبال دولت از انتقادات  نسبت به بودجه ۱۴۰۰

ربیعی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور در راستای اعمال تغییرات، اظهار کرد: ما همواره در فصل بودجه شاهد این نوع انتقادها بوده‌ایم و این سنت خوبی است که موجب شکوفا شدن بودجه سالیانه خواهد شد.

مشکلی در تامین ارز برای خرید واکسن کرونا نداریم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه دولت برای خرید واکسن کرونا و زمان آغاز واکسیناسیون عمومی گفت: خرید واکسن در هم جلسات ستاد کرونا و هم در جلسات هیات دولت در حال پیگیری است. مسوولان وزارت بهداشت در هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های مربوطه تمام تلاش خود را از همان ابتدا اقدامات لازم برای خرید واکسن را انجام می‌دهند و مشکل ارز برای خرید واکسن مطرح نیست. وی با تاکید بر اینکه قرارداد با سازمان بهداشت جهانی پابرجاست گفت: بخشی از علت این که به سرانجام نرسید واقعا ناشی از فشارهای تحریم و از طرف دیگر مشکلات انتقال پول بود.