فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از مشاوران محمد خاتمی در واکنش به مصوبات اخیر مجلس پیرو اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این جناح نشان داده برای اینکه به اهداف خود برسد با هیچ کسی، شوخی ندارد چه برسد به ما. قوانین انتخابات را به نوعی تدوین می‌کردند که نامزد خودشان در آن چهارچوب بگنجد؛ اگر رویشان می‌شد می‌گفتند کسانی که اول اسمشان «م» هست باید بیایند و کاندیدا بشوند. ولی دیدند که در جامعه مسخره می‌شوند اما کوته‌نظرانه و همواره جناحی، برخورد می‌کنند.

مصطفی تاجزاده در گفتگویی با برنا، به مصوبه دیگر مجلس تحت عنوان «اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها» نیز اشاره کرده و با ضمن اینکه آن را «جناحی و نمادین» خواند، افزود: اگر من به جای دولت باشم در صورت تمایل طرف آمریکایی به مذاکره، حتما به سمت مذاکره می‌روم؛ ولو اینکه با پذیرش مسئولیت این مصوبه را چند روزی پشت سر بگذارم. من می‌گفتم، شما دادگاهتان را بگذارید من به خاطر منافع ملی می‌روم و مذاکره می‌کنم تا تحریم‌ها، لغو شود.

وی تصریح کرد: نباید این فرصت هفت هشت ماهه را از دست بدهیم چون اگر این فرصت را از دست بدهیم، بعد دوباره اتفاقات دیگری می‌افتد و نمی‌توانیم در اسرع وقت به سمت لغو تحریم‌ها برویم و بیشترین فشار را مردمی می‌بینند که الان در شرایط فوق‌العاده سختی به سر می‌برند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم، ادامه داد: خوشبختانه جامعه رفتار آنها را رصد می‌کند و مشخص شد این مجلسِ جوان انقلابی که قرار بود، اقتصاد کشور را نجات بدهد به بزرگترین مانعی تبدیل می‌شود که اجازه نمی‌دهد، ایران با دنیا تعامل کند و به سمت لغو تحریم‌ها پیش برود.

وی افزود: در همین شرایط اگر دولت نظامی بر سر کار بیاید بدون تردید انسداد بیشتر و شفافیت کمتر خواهد شد چون کسی نمی‌تواند بازخواست کند. تلاش این طیف برای دستیابی به دولت حداقلی، شکاف بین دولت و ملت را افزایش می‌دهد البته شکاف مسئولیت و پاسخگویی را نیز افزایش می‌دهد. در حقیقت کسانی که قدرت را در دست دارند کمترین پاسخگویی را به جامعه خواهند داشت اینها خطراتی است که مردم باید در مورد آن آگاه باشند و بر آن اساس تصمیم نهایی خود را بگیرند.

تاجزاده در پایان گفتگویی با بیان اینکه «از بازجوها تا اوباما در کاخ سفید مجبور به گفت‌وگو هستیم» نیز اظهار کرد  من طرفدار تعامل و گفتگو هستم؛ ولی با همه؛ با آمریکا با مخالفین با اصولگرایان با همه باید گفتگو کرد.