یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مردم نتیجه سکوت خود را در مجلس یازدهم می‌بینند، گفت: نتیجه‌اش این شده که آقای قالیباف با کمتر از ۲ میلیون رأی در مقابل رئیس‌جمهوری که ۲۴ میلیون رأی از مردم گرفته‌ است، می‌گوید من نماینده مردم هستم.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در نتیجه بعید است که با توجه به مجلس کنونی، مردم در انتخابات آتی هم تصمیم به سکوت بگیرند. وی توضیح داد: در مقابل رویکرد جریان اصلاح‌طلب دو جریان دیگر فعال هستند، یک جریان که راضی از وضع موجود است، همین جریان اصولگرا هستند که حتی اگر می‌بینیم در جاهایی اعتراضاتی را هم مطرح کرده و انتقاد می‌کنند، از این زاویه است که چرا ما در آن جایگاه حضور نداریم، در غیر اینصورت با قوه‌قضاییه، صداوسیما و سایرنهادها همراهی دارند و بخش عمده انتقادات خود را خطاب به دولت مطرح می‌کنند.

وی افزود: یک جریان دیگر هم وجود دارد و آن براندازها شامل سلطنت‌طلب‌ها و منافقین هستند که در دوره حضور ترامپ شاهد بودیم که چقدر به رفتارهای او دل بسته بودند.

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه گفته‌ می‌شود اصلاحات دیگر قادر به جلب آرا و اقبال مردم نخواهد بود، بیان داشت: علیرغم این صحبت‌ها که شنیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که مردم با صندوق رأی قهر کرده‌اند، اما اکنون هم که مردم با صندوق رای قهر کرده‌اند شرایط به گونه‌ای نیست که در مقابل آن جریانی که طی سه انتخابات در سال های ۹۲ تا ۹۶ به آن‌ها پاسخ «نه» داده‌اند، رضایت وجود داشته باشد. همچنین مردم در مقابل براندازان که در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ تلاش کردند اعتراض‌شان نسبت به شرایط اقتصادی را به سوی شعارهای براندازانه منحرف کنند، واکنش منفی نشان دادند و بیشتر جنبه نارضایتی اقتصادی مطرح شد. وی ادامه داد: لذا با توجه به این پیشینه در سال‌های اخیر اگر جریان اصلاحات بتواند خود را به‌روز رسانی کرده و با مانیفست جدید و روزآمد که منطبق بر خواسته‌های به‌روز مردم باشد، وارد عرصه شود قادر خواهد بود که سهم و نقش خود را داشته باشد.