دادستان کل انقلاب منصوب امام خمینی(ره)، با بیان اینکه بدون کمک نفوذی‌ها، ترور شهید فخری‌آذر امکان نداشت، گفت: نفوذی‌ها بیشتر در لباس دوست هستند که بعضا موفق می‌شوند خود را در جایگاه‌های مهم، جا کنند.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: ما باید اطلاعات‌مان قوی باشد؛ رفتارمان قوی باشد؛ محافظتمان از نیروهایمان قوی باشد و این اصلا اتفاق مناسب و لایق شأن کشور ما نیست که بعد از 40 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی شاهد باشیم که حفاظت از نیروهای بسیار مهم، قوی و کارکشته کشور، دچار اشکال است. وی تصریح کرد: من معتقدم که این اتفاقات نشان می‌دهد که از کارهای اصلی کمی غفلت می‌شود؛ در حالی که برای استواری پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی این همه زحمت کشیده شده است. موسوی تبریزی تأکید کرد: من معتقدم دیگر عوض اینکه با شعار و به صورت هیجانی با این مسائل برخورد کنند، کمی عمیق برخورد کنند؛ من شدیدا با توجه به اینکه اوایل پیروزی انقلاب، در رابطه با مسائل سیاسی و اطلاعاتی و دربرابر مجاهدین خلق، تروریست‌ها و کمونیست‌ها و توده‌ای‌ها، اطلاعات و تجربیاتی دارم، یقین دارم، بدون نفوذ این کارها مثل ترور شهید فخری‌زاده، انجام نمی‌شود؛ یعنی دشمنان در لباس دوست نفوذ می‌کنند و این کارها را انجام می‌دهند. وی توضیح داد: مثلا سعادتی که در دادگاه انقلاب کار می‌کرد و از طرف روس‌ها نفوذ کرده بود و پرونده بسیار مهمی که مربوط به روس‌ها بود را برد؛ امثال این اتفاقات که با نفوذ صورت می‌گرفت وجود داشت و الان هم متأسفانه این نفوذ کردن‌های دشمن در لباس دوست هست. دادستان کل انقلاب منصوب امام خمینی(ره) یادآور شد: همچنین در قضیه ترور و شهادت مرحوم آیت الله صدوقی امام جمعه محترم یزد، معلوم شد سهل‌انگاری نیروهای محافظان باعث این مسئله شده و حفاظت از ایشان را به درستی انجام ندادند.

وی گفت: از این رو ما باید بیشتر دنبال این باشیم که فارغ از ظاهرسازی‌ها و شعارخوانی‌ها، نفوذی‌هایی که در لباس دوست و ارزشی وارد می‌شوند و همیشه به نظام جمهوری اسلامی ضرر زده‌اند را شناسایی کنیم و در کنار آن بنیه و بنای امنیتی را به معنای واقعی و نه فقط شعاری و ظاهری، تقویت کنیم؛ یعنی اگر نفوذی‌ها هستند که انشاءالله نباشند، پاکسازی کنند و من یقین دارم که بدون نفوذی، این کارهایی که اسرائیل انجام داده و قبلا هم انجام داده، انجام نمی‌شود.