حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی را تسلیت گفتند.

 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت مرحوم مغفور جناب حجتالاسلام آقای حاج سید محمدعلی شهیدی رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرم و همه دوستان و همکاران و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم. حضور در عرصه‌های گوناگون انقلاب و نظام اسلامی که آخرین آن مسئولیت در بنیاد شهید و خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهیدان بود، ذخیره‌ی معنوی عظیمی است که موجب علو درجات ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای ۹ آذر ۱۳۹۹

به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بامداد دیروز ۹ آذرماه بر اثر بیماری درگذشت.

مرحوم سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در سال ۱۳۲۸ در شهرستان محلات متولد شد.

وی پیش از انقلاب در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور پرشوری داشت و همراه با سایر روحانیون اقدامات و فعالیت‌های مؤثری را انجام داد.

مرحوم شهیدی محلاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤسس وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه را بر عهده داشت.

وی پس از آن در سمت‌های گوناگونی به‌عنوان رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه و مشاور رییس جمهور به خدمت ادامه داد.

مرحوم سید محمدعلی شهیدی محلاتی سرانجام بامداد روز یکشنبه ۹ آذرماه بر اثر شدت گرفتن بیماری دار فانی را وداع گفت.