وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های خود با مقامات پاکستان در سفر به این کشور، گفت: قرار است گشایش معبر مرزی در هفته آینده بین ایران و پاکستان انجام شود.

محمدجواد ظریف که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به پاکستان سفر کرده است پس از دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان و فرمانده ارشد پاکستان در جمع  خبرنگاران در اسلام‌آباد ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری پاکستان با ایران از ایجاد بازارچه‌ها و گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان خبر داد.

وی در پی سفر به پاکستان و دیدار با همتای پاکستانی‌اش در جمع خبرنگاران گفت: ما از سطح همکاری‌ما با پاکستان و ارتش آن در تامین امنیت مرزها رضایت بسیاری داریم. البته هر دو کشور می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم.

ظریف افزود: ما مذاکرات خیلی خوبی درباره همکاری مرزی از جمله بازارچه‌های مرزی و ایجاد گذرگاه‌های مرزی جدید میان ایران و پاکستان انجام دادیم که ظرف یک یا دو هفته انجام خواهد شد.

ظریف همچنین در گفتگو با ژنرال «قمر باجوا»، فرمانده ارتش پاکستان به همکاری خوب نظامی دو کشور اشاره و از اقدامات به عمل آمده در مرز جهت تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاه‌های جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌وبلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد در مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاه‌ها از جمله پیشین - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو کشور افتتاح شود.

ژنرال باجوا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های سیاسی و نظامی دو کشور، بر ضرورت گسترش همکاری‌ها در همه ابعاد تصریح و از مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و گذرگاه‌های مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و نیز پیشین - مند حمایت کرد.

در دیدار با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز تحولات منطقه‌ای، مسایل جهان اسلام، مقابله با اسلام‌هراسی، همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه تقویت سازمان اکو، مبارزه مشترک با تروریسم و مهاجرت‌های غیرقانونی و تسهیل سفرهای زیارتی، تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک، افغانستان، خلیج فارس و عادی‌سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی و همچنین تحولات قره‌باغ و برجام از جمله مسائل مورد مذاکره و تفاهم وزرای خارجه ایران و پاکستان در اسلام آباد بود.