وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در استقبال از بیانات مقام معظم رهبری بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«ما از بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در مورد درگیری ارمنستان و آذربایجان و پشتیبانی از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی می‌کنیم. رهبر عالی با تکرار حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از موضع عادلانه آذربایجان که مبتنی بر قوانین بین‌المللی است، گفتند که تمام مناطق آذربایجان که توسط ارمنستان اشغال شده، باید آزاد شود و همه این مناطق باید به آذربایجان برگردانده شود.

ما از تلاش‌های دولت دوست ایران برای حل مناقشه ارمنستان و آذربایجان، از جمله سفر سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به منطقه و ارائه ابتکار عمل برای حل هرچه سریع‌تر این مناقشه قدردانی می‌کنیم. بر این باوریم که روابط بین کشورهایمان که بر پایه ریشه‌های تاریخی بنا شده‌اند با موفقیت پیشرفت خواهد کرد و این روابط در خدمت تأمین صلح، ثبات و رفاه در منطقه خواهد بود.»

گفتنی است همچنین پس از سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و تاکید بر آزاد شدن همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان، خلف اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان را از این بیانات به گفته او «مهم و عادلانه» اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرد.

وی همچنین سفر فرستاده ویژه ایران و ابتکار منطقه‌ای کشورمان برای حل بحران را مهم و همراه با حسن نیت خواند و از آن حمایت کرد.

خلف اف، همچنین بر اجرای سریع و فوری دستورات و توافقات رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی  تاکید کرد.