برنامه امروز مجلس برای بررسی CFT

علی اصغر یوسف نژاد در خصوص بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: روز یکشنبه ساعت ۷ تا ۸ صبح این لایحه با حضور کارشناسان مخالف و موافق در صحن مجلس بررسی می شود. از ساعت ۸ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و بررسی این لایحه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. احتمالا مسئولان دولتی نیز برای بررسی این لایحه در صحن علنی حضور می یابند.

    

صدا و سیما میلی عمل می‌کند

قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس در واکنش به گزارش صدا و سیما علیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) اظهار داشت: صدا و سیما در مسائل مختلف کشور خصوصا موضوع CFT و FATF کاملا میلی عمل کرده و فقط بخشهای مربوط به مخالفان این لوایح را پخش می‌کند. امروز همه کشور به این نتیجه رسیدند که CFT و دیگر لوایح مرتبط با FATF یک سری معایب و محاسنی دارد ولی محاسن آن از معایب آن بیشتر است، از این رو می تواند در مجلس تصویب شود. تجربه ثابت کرده که صدا و سیما هر چه نشان دهد دیگران برعکس آن عمل می کنند، بهتر است رسانه ملی دست از اقدامات میلی بردارد.

    

شریعتمداری گزینه پیشنهادی برای وزارت کار خواهد بود

حسن صادقی سخنگوی خانه کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر، از معرفی شدن محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی به مجلس طی دو روز آینده خبر داد.  وی در این باره اظهار داشت: بر اساس اخبار موثق، رئیس‌جمهور کشورمان طی دو روز آینده، محمد شریعتمداری را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهند کرد.

    

روحانی بر اساس ساختار کنونی دولت، وزیر معرفی می‌کند

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور تاکنون منتظر بودند که وضعیت تفکیک وزارتخانه‌ها تعیین تکلیف شود و براساس آن، سه یا شش وزیر پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کنند. اکنون که در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف وزارتخانه‌ها مشخص شده است، براساس ساختار کنونی دولت، رئیس‌جمهور در فرصت قانونی باقیمانده وزرای امور اقتصادی و دارایی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به پارلمان معرفی می‌کند. امیری در پاسخ به این سوال که آیا خبر درخواست رئیس‌جمهور از علی لاریجانی مبنی بر توقف استیضاح‌ها صحت دارد؟ تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از یکسری اختیارات قانونی برخودار است. در شرایط کنونی نیز تعامل میان دولت و پارلمان از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب کشور است. بنابراین در حال تعامل با مجلس شورای اسلامی هستیم تا ان‌شاالله امورات کشور به شکلی که خیر و صلاح و همچنین سود کشور است، پیش رود.

    

واکنشی به خط و نشان‌های نماز جمعه برای مجلس

جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس می‌گوید: تهدید کردن مجلس و خط و نشان کشیدن برای مجلس از سوی امام جمعه، شأن تریبون نماز جمعه را زیر سؤال می‎برد. اصلاً اجازه نخواهیم داد اقتدار مجلس بکشند. از رئیس مجلس هم خواهیم خواست که تعیین تکلیف بکند. یعنی چه که در تریبون‌های نماز جمعه به نمایندگان مجلس توهین می‎کنند؟ ستاد نماز جمعه هم باید به این موضوع ورود کند! الان شما یک بار ندیده‌اید که در تریبون‎های مجلس از سوی نمایندگان به ائمه جمعه توهین شده باشد. ما، نماینده مردم هستیم و هرکاری که در راستای منافع ملت و مردم باشد، انجام خواهیم داد. این حرف‎‎ها، خط و نشان کشیدن‎ها و البته پیامک‎های تهدیدآمیز ما را مرعوب نمی‎کند. کور خوانده هرکسی که فکر می‎کند با این‎ پیامک‎های تبلیغاتی و کیلویی می‎تواند مسیر ما را عوض کند.