رئیس‌جمهوری از روستاییان به عنوان تولیدگران بزرگ کشور یاد کرد و گفت: خدمت‌رسانی به روستاییان و عشایر را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی تا پایان کار دولت دوازدهم ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی عصر دیروز در بیست و هفتمین هفته «پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید»، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی حوزه روستایی و عشایری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تبریک روز روستا از تلاش‌های انجام شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ودستگاه‌های اجرایی برای روستاییان و عشایر تشکر کرد و گفت: تا پایان کار دولت این خدمات را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی ادامه می‌دهیم.  

 روستاییان تولیدگران بزرگ کشور هستند

وی با اشاره به اهمیت روستاییان و عشایر در زمینه امنیت غذایی گفت: روستاییان تولیدگران بزرگ کشور هستند. در شرایط جنگ اقتصادی و البته همیشه باید در مساله مواد غذایی و محصولات کشاورزی روی پای خود بایستیم و این بار اصلی روی دوش روستاییان است. آنها تولیدگران در همه بخش‌های کشاورزی، زراعی، دامی و باغی هستند.  

 نه تحریم دشمن و نه بدگویی در روحیه و کار ما تاثیر ندارد

وی با بیان اینکه تلاش و خدمت ما تا روز و ساعت آخر این دولت مثل روز اول ادامه خواهد یافت و در روحیه ما هیچ تزلزلی ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: نه تحریم دشمنان و جنگ اقتصادی آنها در این دو سال و نیم اخیر و نه بدگویی کانال‌های ضد انقلاب و فارسی زبان خارج از کشور و نه سخنان ناروای بعضی از افراد که ناآگاهانه سخن می گویند در روحیه ما و کار ما تاثیر ندارد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما از خداوند استمداد و کمک می‌طلبیم و دستمان را به سوی مردم عزیز خودمان از روستایی و شهری دراز می‌کنیم و این ملت ما هستند که در همه جا می توانند یار کشور و استقلال و آزادی سرزمین بزرگ ما باشند.

کسانی که علیه ایران صحبت می‌کنند را به مجادله می‌طلبیم

روحانی یادآور شد: الان صد درصد شهرهای ما و بالای ۹۹ درصد روستاهای ما برق دارند.  تقریبا تا پایان دولت صد درصد روستاهای ما هم صاحب برق خواهند شد که  این موضوع بسیار مهم است.

وی درباره اثرات تامین برق روستایی در حوزه محیط زیست گفت: به غیر از رفاه مردم، مسئله محیط زیست هم مطرح است. وقتی برق را در اختیار روستایی قرار می‌دهیم یعنی بیابان ها، مراتع و جنگل‌ها را حراست و حفاظت می‌کنیم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در زمینه آبرسانی به روستاها هر هفته ۳۵ روستا در شرایط آب سالم پایدار قرار می‌گیرد و این خدمت بزرگ در سطح جهان کم نظیر است.

روحانی با بیان اینکه در آغاز این دولت کمتر از یک میلیون نفر دارای آب سالم بهداشتی پایدار بودند، خاطرنشان کرد: این مقدار تا پایان این دولت به نزدیک ۱۰میلیون نفر می‌رسد و الان هشت میلیون نفر دارای آب آشامیدنی سالم هستند و تا پایان دولت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیگر از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

 گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

روحانی خاطرنشان کرد: ما در گاز خودکفا هستیم و روی پای خودمان ایستادیم و قادر هستیم گاز را حتی در فصل زمستان به کشورهای همسایه صادر کنیم و تقریبا بخش اعظم روستاها در پوشش گاز قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهوری اظهارداشت: در حالی که تا قبل از این دولت گازرسانی به ۱۴ هزار روستا رسیده بود در این دولت این رقم حدود دو برابر شده و به ۳۲ هزار روستا گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش بهداشت گفت: امروز معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که ما در هر ماه، ۱۰۰ پروژه روستایی بهداشتی را به افتتاح می‌رسانیم. کاری که در زمینه طرح تحول سلامت انجام گرفته و امروز در مقابله با کرونا تقریباً با خودکفایی این مقابله را انجام می‌دهیم و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشمندان، پزشکان، پرستاران این کار عظیم و بزرگ را انجام می‌دهند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز بهداشت به سراسر روستاهای ما گسترش پیدا کرده است، اظهار داشت:‌ این موضوع نشان دهنده این است که خدمات روز به روز ادامه پیدا می‌کند.

 اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی برای اشتغالزایی روستایی

رئیس جمهوری با بیان اینکه در طرح اشتغال‌زایی روستایی، یک میلیارد دلار دولت از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر معظم انقلاب برداشت کرده است، افزود: در ۲ تا ۳ سال اخیر اشتغال روستائیان برای دولت مهم بود و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به روستاها برای اشتغال در نظر گرفتیم و امروز کارها و طرح اشتغال‌زایی که از ابتدای سال انجام گرفته بود به صورت رسمی افتتاح شد.