رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، وزارت صمت را وزارتخانه‌ای بزرگ و مهم دانست و گفت: وزیر پیشنهادی این وزارتخانه را هفته بعد به مجلس معرفی می‌کنیم.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره معرفی گزینه جدید برای وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: وزارت صمت در گذشته از چهار وزارتخانه (وزارت سنگین، وزارت صنایع، وزارت وزارت معادن و وزارت بازرگانی) تشکیل میشد و اکنون یک وزاتخانه شده است، ما از ابتدا بر تفکیک وزارت بازرگانی تاکید داشتیم اگر سه وزاتخانه دیگر ادغام باشند حرفی نیست اما جنس وزارت بازرگانی از یک جنس دیگر است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: در دولت وزیری می‌خواهیم که ارزاق مردم، کالا و و بازار را نمایندگی کند؛ بالاخره هر کسی وزیر صمت شود اینقدر برای مسائل صنعت و معدن گرفتاری دارد که کمتر به این بخش می‌تواند بپردازد مخصوصا امسال که سال جهش تولید است وزیر باید تمرکز کند تا این شعار و مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کند.

واعظی افزود: مجلس دهم پیشنهاد دولت را تصویب کرد و شورای نگهبان آن را تصویب کرد و فقط یک تبصره باقی ماند که به مجلس یازدهم رسید و ما از ابتدا که مجلس تشکیل شد منتظر ماندیم و نشد وزیر صمت معرفی کردیم که متاسفانه با همه شایستگی و لیاقتی که داشت رأی نیاورد.  وی گفت: به این صورت نیست که ۱۰ وزیر ردیف باشد که بلافاصله فرد دیگری را معرفی کنیم وزارتخانه به این بزرگی و مهمی را همین طوری بدون مطالعه به کسی بسپاریم، بعد از آنکه مدرس خیابانی رای نیاورد مطالعه و بررسی را شروع و بررسی کردیم و از ۱۵ تا ۱۶ گزینه به ۵ گزینه رسیده ایم و از میان این سه نفر هفته بعد یک نفر را به مجلس معرفی می‌کنیم.