نماینده تهران در مجلس دهم گفت: در اواخر مجلس دهم ۲۰ هزارقرص فایپیراویر به صورت محرمانه از چین وارد شد و تعداد زیادی خرج درمان مقام‌ها شد؛ که این نشان می‌دهد برخلاف شعارهایی که ما می‌دهیم متأسفانه امتیازات حاکمان در قوای مختلف، با مردم نزدیک نیست.

محمود صادقی، نماینده تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم در گفت‌و‌گو با ایلنا، افزود: قرار بود این قرص‌ها در اختیار بیمارستان‌ها برای کارآزمایی بالینی قرار بگیرد و مجوز ساخت داده شود اما متاسفانه مشخص نشد که سرنوشت آنها چه شد. وی با تاکید بر اینکه نباید مسئولان تافته‌های جدا بافته از مردم باشند، به مجلس یازدهم اشاره و تصریح کرد: تحویل اولین محموله واکسن آنفولانزا به میزان ۱۵۰۰ دوز به مجلس حاکی از تو خالی بودن شعارهای عدالت‌خواهانه نمایندگان مجلس یازدهم نیست بلکه فراتر از آن نشانگر فاصله با مردم است؛ در واقع مسأله‌ای که نهادینه شده و مختص این مجلس هم نیست.

صادقی درخصوص ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم، اظهار کرد: حدود چهار ماه است که از مجلس یازدهم گذشته است اما به نظر می‌رسد نمایندگان هنوز از فضای انتخابات فاصله نگرفته‌اند و همچنان در حال و هوای التهاب‌ها و شعارهای انتخاباتی هستند.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم کم‌تجربه هستند و شعارهایی داده‌اند که قادر نیستند در عمل، آن شعارها را دنبال کنند.

این نماینده تهران در مجلس دهم گفت: چند طرح تاکنون توسط نمایندگان ارائه شده که نشان‌دهنده عدم مهارت و عدم پختگی آنها در قانون‌نویسی است؛ از جمله طرح اصلاح قانون انتخابات که با نگاهی گذرا متوجه خواهیم شد که برخی نمایندگان مجلس یازدهم با مقدمات قانون‌نویسی و قانون‌گذاری هم ناآشنا هستند و حتی نوشته‌های آنها از لحاظ نگارشی و ویرایشی نیز ایرادات فراوانی دارد.

 وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اساساً نویسندگان این طرح‌ها از ساختار قدرت اطلاعی ندارند و عجیب است که یک نماینده طرحی را بنویسد که از مجلس سلب اختیار شود و اختیارات شورای نگهبان را بیفزاید.

این نماینده سابق مجلس گفت: شعار شفافیت که با هیاهوی زیادی همراه بود، طی این مدت کوتاه، چیزی جز جلسات محرمانه‌ای که ماهیت محرمانه ندارد، از این شورا ندیدم به عنوان مثال با وزیر تعاون جلسه محرمانه‌ای داشتند که بعید می‌دانم مسئله محرمانه‌‌ای وجود داشته باشد و اساساً جلسات محرمانه باید با وزیر اطلاعات یا وزیر دفاع باشد. همچنین جلسه مربوط به تحول مجلس نیز بسیار عجیب بود که به صورت محرمانه برگزار شد؛ در مجموع نوعی آشفتگی و تعارض‌ بین شعار و عمل وجود دارد.