آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش سالانه‌اش اعلام کرد از یکی از دو محل قبلا توافق شده با ایران بازرسی به عمل آورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی‌اش درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ایران اجازه بازرسی یکی از دو محلی را که بر سر بازرسی آن در هفته گذشته توافق شده بود ایجاد کرده است.

بر اساس یکی از دو گزارش آژانس که به رویت رویترز رسیده است، آژانس یکی از این تاسیسات را بازرسی کرده و نمونه‌برداری محیطی به عمل آورده است. نمونه‌های ذکر شده در این گزارش اشاره به هدف ردیابی مواد هسته‌ای دارند که احتمال داشت در این محل‌ها وجود داشته باشد.

طبق این گزارش،  بازرسان آژانس در تاریخ توافق شده دیگری با ایران که در سپتامبر 2020 خواهد بود برای نمونه‌برداری از محیط به یکی دیگر از این دو محل خواهند رفت.

غریب‌آبادی: گزارش آژانس دورنمای سازنده‌ای را در روابط با ایران ترسیم می‌کند

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: گزارش آژانس دورنمای سازنده‌ای را در روابط با ایران ترسیم می‌کند.

کاظم غریب آبادی با اشاره به انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: انتشار گزارش اخیر مدیرکل آژانس در رابطه با موافقتنامه پادمان (ان پی تی) با جمهوری اسلامی ایران دورنمای مثبت و سازنده ای را در روابط بین ایران و آژانس ترسیم می‌کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی ادامه داد: این گزارش از دو بعد دارای اهمیت و قابل ارزیابی است؛ از لحاظ شکلی، این گزارش  به تحولات و پیشرفت های روابط و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس طی سه ماه گذشته می پردازد و حاکی از تعامل سازنده و محتوایی دو طرف در این مدت برای رسیدن به یک فهم مشترک و یافتن راه حلی برای مسائل مطرح است.