رئیس‌جمهوری در پیامی محرم امسال را جلوه‌ای پرشکوه از دلدادگی عزاداران حسین(ع) خواند و تاکید کرد: جامعه‌ مدنیِ مذهبی ما، در دیگرخواهی، رواداری و مسئولیت‌پذیری، خوش درخشید و این بی‌گمان سرمایه‌ای برای آینده‌ی ایران است.

«حسن روحانی» در پیامی آیین محرم را نه فقط برای شیعیان که برای تمام مردمان این سرزمین و همه آزادگان جهان، دانست که یادآور ارزش‌هایی است که فراتر از زمان و مکان، جامعه را به اخلاق، به آزادگی و به باورمندی به «خیر» رهنمون می‌سازد.

رئیس‌جمهوری در ادامه پیام خود یادآور شد: عاشورا نیازمند زنده نگاه داشتن نیست بلکه خود آب حیات جاودانی است که به همه جوامع، زندگی و جان می‌بخشد. این ماییم که هر دم از حماسه‌اش جان می‌گیریم و در سوگواری‌هایش تازه می‌شویم و این ماییم که از بازخوانی‌اش، کمال می‌یابیم.

روحانی ادامه داد: ما ملت بزرگی هستیم چرا که فرهنگ دیرپای ما، آنچه که هویت‌مان می‌بخشد، سیراب از اخلاق و معنویت است. محرم، ظرفیت فرهنگی بی‌پایانی است برای بالندگی معنوی ایرانیان، ظرفیتی مانا که می‌تواند پیشران ایران‌ به سوی جامعه‌ای حق‌مدار و حقیقت‌جو باشد. ما نمی‌توانیم و نباید از این چشمه‌ی جوشان، از این ظرفیت بی‌بدیل، از این فرهنگ ایستاده بر اوج، دست برکشیم که هرچه داریم از محرم و صفر داریم.