رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: دولت اعتقاد دارد که از بازار بورس حمایت و صیانت کند و سهامداران بدانند که دولت بورس را رها نخواهد کرد.

محمود واعظی با حضور در گفت وگوی زنده تلویزیونی به مناسبت هفته دولت، در ارتباط با تصمیم دولت در زمینه بورس، ادامه داد: دولت به بازار سرمایه اهتمام دارد و مراقبت می‌کند. البته باید همزمان و مرتب با بزرگ شدن بازار، شرکت ها و بنگاه‌های جدید، وارد بازار شوند که دولت در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: رئیس‌جمهوری تأکید دارند که شرکت‌های سودده و خوب، وارد بورس شوند؛ از طرفی شرکت هوایی که در بازار حضور دارد اما سهام شناور آنان در حد کمی خرید و فروش می‌شود؛ به همین دلیل شرکت سودده است. مردم هم علاقه‌مند هستند که سهامدار آن شرکت هستند؛ اما سهام کمی از آن بنگاه در بازار وجود دارد. این سهام قابل توجه بین ۵ تا ٧ درصد است و در مورد ورود سهام شرکت‌های جدید، تصمیم‌گیری شده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تأکید بر ضرورت آگاهی مردم، در مورد بورس تأکید کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته که اقتصاد پویا دارند، بورس نقش تعیین کننده‌ای دارد؛ هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای مردمی که سرمایه کمی دارند، در یک سرمایه‌گذاری مناسب شریک می‌شود.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشت بلافاصله بعد از یک هفته و ماه، مانند قلک پول بیاورد؛ اگر فردی اعتماد به سرمایه‌گذاری در بورس دارد، باید صبور باشد و اگر به دلایلی در بازار حضور ندارند باید کارگزار امین را پیدا کنند، مشورت کنند و اعتماد کنند تا آنها انجام بدهند. واعظی گفت: در بورس تهران از آغاز سال ٩٩ مرتب هر روز بورس ۵ درصد ۵ درصد افزایش داشت؛ اگر سرمایه کسی در ماه ٣ درصد افزایش داشته باشد روند قابل قبولی است اما یکباره شاخص بورس از یک میلیون به ٢ میلیون رسید. سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: بازار در حال اصلاح است و با توجه به تصمیمات امروز شورای عالی بورس، قرار شده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه به کمک بازار بیایند و فعالیت کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره اصلاح بازار بورس و کاهش شاخص‌ها و اینکه دولت به دنبال تأمین کسری بودجه است، اظهار کرد: اصلاً این طور نیست؛ آنچه که اتفاق افتاد، این بود که وقتی به این سرعت شاخص اوج می‌گیرد، همه پیش‌بینی می‌کردند که بورس باید خود را اصلاح کند. در مقالات مختلف نیز چنین بود و همه منتظر این رخداد بودند.

واعظی تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، شاخص بین ١.۶ تا ١.٧ میلیون واحد تقریباً اصلاح می‌شود و دوباره روند طبیعی خود را طی خواهد کرد.

وی گفت:  با همت و تلاشی که شورای عالی بورس انجام می‌دهد و زمانی که شخص وزیر اقتصاد روی موضوع بورس می‌گذارد و ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهوری پیگیری می‌کند، امیدواریم بورس جایی باشد که مردم، هم بتوانند پول خود را نگهداری کنند و هم سود ببرند.