فرمانده کل سپاه، سطح رزمایش‌های سپاه را با سناریو بر اساس دشمنان واقعی دانست و گفت: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است.

سرلشکر حسین سلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص )۱۴ سپاه در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز، افزود: دکترین دفاعی ما بر پایه تولید تجهیزات بومی بوده و در هر رزمایش نسبت به رزمایش قبل کیفیت تجهیزات به روز شده و تجهیزات تولید جدید را در معرض آزمایش قرار می‌دهیم و آن را در میدان واقعی به کار می‌گیریم.

وی اظهار داشت: سیاست‌های ما برای صیانت از منافع حیاتی ملت عزیز ایران دفاعی است، به این مفهوم که ما از ابتدا به هیچ کشوری تهاجم نخواهیم کرد، اما در تاکتیک و عملیات کاملاً تهاجمی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای عمل ما در سطح راهبردی دفاعی است، اما در سطوح عملیات و تاکتیک سراسر تهاجم هستیم، اظهار کرد: آنچه امروز در این رزمایش در سطح نیروهای هوافضا و دریایی به نمایش درآمد سراسر تهاجمی بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: تهاجم به واحدهای شناوری دشمن در صورتی که بخواهند تعرضی به منافع ما داشته باشند، با ترکیبی از عملیات تهاجم موشکی و رزم واحد شناوری در سطح دریا همراه با مین‌ریزی آفندی توسط شناورهای هجومی در این رزمایش به نمایش درآمد. سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه از تاکتیک‌های هجومی به استراتژی دفاع می‌رسیم، اظهار کرد: به منظور تمرین سطوح رزمی در عملیات‌های مشترک بین نیروهای چندگانه سپاه و اطمینان یافتن از صیانت مقتدرانه از منافع حیاتی ملت عزیز ایران، این رزمایش‌ها را برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ترکیبی از مهارت و فن درست و تکنیک صحیح به‌کارگیری تجهیزات، تاکتیک‌های ابتکاری مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در میدان عمل، فضای رزمایش‌های ما را شکل می‌دهد تا در شرایط واقعی با ابهام مواجه نباشیم.