سخنگوی قوه قضائیه از تایید حکم اعدام سه تن از عوامل حوادث آبان در دیوان عالی کشور و اعاده آن به دادسرا خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود با اعلام این خبر، افزود: این افراد در صحنه اغتشاشات دستگیر نشدند؛ دو نفر از آنها در صحنه دزدی مسلحانه دستگیر شدند که در حال دزدی بودند. بعد از دستگیری مشخص شد که در گوشی افراد صحنه‌هایی که بانک، اماکن عمومی و اتوبوس‌های شهرداری را آتش می‌زنند و با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کرده و برای برخی خبرگزاری‌های  خارج از کشور ارسال کردند. وی ادامه داد: این فیلم‌ها در حافظه موبایل آنها بود و اینگونه مشخص شد از اراذل و اوباشی بودند که در اغتشاشات دست به جنایت زدند. خودشان هم اقرار کردند.

اعدام «موسوی مجد» قطعی است  و «رضا عسگری» اعدام شد

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام «موسوی  مجد» اجرا شده یا خیر، گفت: این حکم در فرایند اجراست و تا امروز اجرا نشده اما جزو احکام قطعی لازم الاجرای ما است.

وی با تاکید بر اینکه مگر می‌شود کسی اسرار کشور را به بیگانه بفروشد و ما بی‌تفاوت باشیم، افزود: ما حکم مشابهی را هفته قبل اجرا کردیم در ارتباط با یکی دیگر از جاسوسانی که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور بود و سالها در این وزارتخانه کار کرده بود و با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۵ بازنشسته شده بود و در سال‌های پایانی خدمت و بعد از بازنشستگی به سرویس سیا وصل شده بود و به جهت اینکه آشنایی با فعالیت‌های موشکی ما داشت برخی از آن را به سازمان سیا فروخت و پول گرفت که شناسایی و بازداشت و محاکمه و محکوم به اعدام شد و هفته گذشته حکمش اجرا شد.