سخنگوی دولت گفت: مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تایید مقام معظم رهبری رسید و قرار شد، ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدودیت به داخل کشور آزاد شود. به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات اخیر دولت گفت: این روزها بیش از گذشته باید از اقدامات گفته شود تا آشنا شویم، مردم شایعاتی می‌شوند که باید برای آن‌ها جواب داشته باشیم.

سیاست‌گذاری در نظام سلامت وارد مرحله جدی شده است

وی خاطرنشان کرد: کرونا کماکان مهم‌ترین مسئله دولت است و جزء موضوعات مهم و همیشگی است که در جلسات اقتصادی و ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری می‌شود. ربیعی تاکید کرد: سیاست‌گذاری در دولت و نظام سلامت وارد مرحله جدی شده است و ما روزهای تازه‌ای را  تجربه می‌کنیم. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: روزهای پس از کرونا مطرح است، البته ما به دوران پساکرونا نرسیدم این بیماری از ماه‌های قبل شروع شده است و آثار آن همانطور که گفتیم باقی مانده و کرونا تمام نشده است. وی گفت: تا همین مرحله که مهار صورت گرفته  است، به یک تجربه بزرگ دست پیدا کردیم که حتی پس از تمام شدن کرونا هم می‌توانیم در عرصه‌های جدید از آن استفاده کنیم. ربیعی بیان کرد: یک روح جدید در حمکرانی و  سیاست دمیده شده است.  مبازره با کرونا الگویی برای دولت با اشکال نوین عقلانیت به همراه داشته است. سخنگوی دولت با اشاره به بازگشایی حرم‌ها و اماکن متبرکه گفت: گزارشات ما نشان می‌دهد در بعضی از اماکن فاصله‌گذاری خوب و در بعضی دیگر ضعیف بوده است. ربیعی عنوان کرد: گزارشات می‌گوید رعایت گذاشتن ماسک در وسایط نقلیه عمومی ۳۰ تا ۴۰ درصد و در مترو ۹۰ درصد بوده است اما فاصله‌گذاری رعایت نشده است. برای همین به وزارت صمت دستور داده شد تولید ماسک را افزایش دهد.

آثار تعطیلات عید فطر امروز خود را نشان می‌دهد

وی یادآور شد: برای دولت روزهای سختی است، هم برای نرسیدن آسیب به اقتصاد خوانوارها هم جان انسان‌ها. آثار تعطیلات عید فطر امروز خود را نشان می‌دهد. عادی‌سازی که انگار کرونا تموم شده امروز خود را نشان می‌دهد. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مراجعات سرپایی ما افزایش پیدا کرده است. از ۲ هزار تست به ۲۶ هزار تست رسیدیم؛ قطعا پیک سرپایی ما افزایش داده شده است.

وزارت راه مکلف شد طرح مسکن ملی را اجرایی کند

وی همچنین گفت: بعد از کرونا درباره افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بهای خانه‌ها در دولت بحث شد. معاون اول دولت مامور شد کارگروهی برای مسکن تشکیل دهد. به طور خلاصه می‌گویم قرا است در زمینه سیاست‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فعالیت‌هایی انجام شود و برای هر دوره تصمیمات لازم گرفته خواهد شد. ربیعی افزود: اول برای مستاجران تصمیماتی گرفتیم که به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. وزارت راه مکلف شد برای تامین مسکن پایدار برای کم‌درآمدها طرح مسکن ملی را به کمک وزارت‌خانه‌های ذی ژ‌ربط و بانک‌ها برای تامین ۴۰۰هزار مسکن اجرایی کند.