نایب رئیس مجلس گفت: عملکرد برخی از سازمان‌ها مانند سازمان خصوصی‌سازی در گذشته مورد سوال بود و ابهامات زیادی در آن وجود داشت و در حال حاضر هم نگرانی‌هایی از آینده بازار بورس وجود دارد.

به گزارش مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از اتمام گزارش مسئولان اقتصادی کشور در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه به این منظور تشکیل شد که گزارشی از وضعیت درآمدهای غیر نفتی دولتی و پایداری آن داشته باشیم و طبیعتاً مجلس جدید این انتظار را دارد که با توجه به شرایط بین المللی و مشکلات داخلی، دولت برنامه مدونی در زمینه تأمین درآمدهای پایدار کشور فراهم کرده و به مجلس ارائه کند.

وی افزود: البته منظور ما تأمین درآمدی که مبتنی بر استقراض، آینده فروشی و فروش دارایی‌های دولت به صورت گسترده باشد، نیست و همچنین درآمد باید شفافیت داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌ها درباره آینده بورس، افزود: این مسائل تا حدودی مجلس را نگران می‌کند که برای کسب درآمد و در واقع به نام کسب درآمد برای بودجه سالانه کشور، اموال و دارایی‌ها فروخته شود و یا عموم مردم به ویژه کسانی که غیر حرفه‌ای هستند، دچار گرفتاری شوند.

قاضی‌زاده بر لزوم ارائه برنامه‌ای مدون برای مبارزه با فساد در گمرک، سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها و سازمان بورس که به طور کلی نهادهایی که ذیل حوزه اقتصاد هستند، تاکید و همچنین اعطای تسهیلات و استمهال وام بانک‌ها را یکی دیگر از موضوعات و مطالبات فعالان اقتصادی از مجلس عنوان کرد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: مطابق با تبصره دو ماده ۹۹ قرار بود ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد که از آنجایی که این ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده نشده است، بهانه‌ای برای سازمان تأمین اجتماعی شده تا به وظیفه قانونی خود درباره بازنشستگان عمل نکند.