رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی بازگشت آمریکا به برجام در جلسه این هفته این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به احتمال بازگشت آمریکا به برجام، گفت: آمریکا هر جنایت و خباثتی که علیه ملت ایران از دستش بربیایید انجام می‌دهد و سردمداران کاخ سفید اگر ببینند در برجام ماندن می‌تواند اهداف شوم آنها را محقق کند و فشار را بر مردم ایران افزایش دهد حتما اقدام عملی در این زمینه انجام می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه بازگشت به برجام از سوی آمریکایی‌ها یعنی پذیرش برجام، عنوان کرد: نمی‌توانند بازگشت به برجام داشته باشند اما مفاد آن را اجرا نکنند، اگر آنها به برجام بازگردند باید تمام تحریم‌هایی که اجرا کرده‌اند را لغو کنند و محتوای برجام که یکی از آن این است که تحریم خرید و فروش تسلیحاتی از سوی ایران که در مهرماه به اتمام می‌رسد را اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی زمانی می‌پذیرد که آمریکا به برجام بازگردد که محتوای این قرارداد بین‌المللی از سوی کاخ سفید و اروپایی‌ها اجرا شود.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه در مسئله بازگشت احتمالی آمریکا به برجام مجلس در کنار دولت است، اضافه کرد: اگر آمریکا و اروپا  تعهدات برجامی خود را انجام دهند، قطعا ایران نیز به تعهدات خود به مانند گذشته پایبند خواهد ماند اما اگر عکس این قضیه رخ دهد، ایران نشان داده که گزینه‌های روی میز دارد که می‌تواند زیر میز برجام بزند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه یکی از گزینه‌های ایران در برابر بدعهدی‌های طرف غربی برجام خروج از «ان پی تی» است، اظهار داشت: ایران هیچگاه مشتاق نبوده که از ان پی تی خارج شود، مگر اینکه ناچار شود.