محمدعلی طاهری به کانادا گریخت

محمدزمان دریاباری، وکیل محمدعلی طاهری، موسس عرفان حلقه در ایران در صفحه توئیتری خود نوشت: در پی صدور حکم تجمیع مجازات‌های موکلم محمدعلی طاهری از شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب و آزادی ایشان از زندان اوین، ممنوع‌الخروجی‌شان به دلایل نامعلوم مرتفع نشد و ایشان به جهت پاره‌ای تهدیدات به صورت غیرقانونی از کشور خارج و در کانادا اقامت کرده و قصدی جهت بازگشت ندارند.

    

عضو مجلس خبرگان درگذشت

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری که از دو روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود، دوشنبه‌شب دار فانی را وداع گفت. به نوشته «تابناک» با فوت وی، شمار مسئولان جان‌باخته بر اثر «کرونا» به ۱۵ نفر رسید. تاکنون دو نماینده منتخب مجلس یازدهم، یک عضو مجلس خبرگان، یک عضو مجمع تشخیص، مشاور رئیس قوه قضائیه، سفیر سابق ایران در واتیکان، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی (ره) تهران، رئیس دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید جزء درگذشتگان بر اثر کرونا بوده‌اند.

    

ارسال طرح قرنطینه سختگیرانه به مقامات کشوری

سید احسان خاندوزی، منتخب یازدهمین دوره مجلس در صفحه توئیتری‌اش از ارسال طرح «قرنطینه سختگیرانه» به مقامات کشور خبر داد و نوشت: «چرا رئیس‌جمهور محترم این‌قدر از قرنطینه می‌ترسد؟ متخصصان مدنظر ایشان چه راهکار بهتری برای اصل «شیوع» دارند؟ بدون قرنطینه سختگیرانه، همه این مصوبات فقط مُسکن است نه علاج. وقت دارد می‌گذرد.» وی در پاسخ به اینکه منظور از «قرنطینه سختگیرانه» چیست، نوشت: «مجال مفصل می‌خواهد، اما طرحش را با الگوگیری از برخی کشور‌ها نوشته و به مقامات ارسال کرده‌ام.»

    

رئیسی خبر داد؛

آزادی ۸۳ هزار زندانی

آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه صبح دیروز در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: رسیدگی به پرونده زندانیان و آزادی ۸۳ هزار نفر در زمان کوتاه حرکت جهادی همکاران قضایی بود. وی با تاکید بر اینکه تقویت توان دفاع بیولوژیک کشور ضروری است، گفت: ایثارگری‌های داوطلبانه مردم از جلوه‌های زیبای مقابله ملی با کرونا است. رئیسی همچنین تاکید کرد که کالا‌های مکشوفه از محتکران باید به سرعت توزیع شود و دست مردم برسد.

    

آفریقای جنوبی سفر به ایران را ممنوع کرد

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی در توییتر خود از ممنوعیت سفر اتباع خود به هفت کشور از جمله ایران خبر داد. ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آلمان، ایالات متحده، انگلیس و چین شش کشور دیگری هستند که وزارت بهداشت آفریقای جنوبی سفر اتباع خود به آنها را ممنوع کرده است.

    

دبیرکل گروه سرایا الخراسانی:

ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد

علی الیاسری، دبیرکل گروه مقاومت «سرایا الخراسانی» وابسته به الحشد الشعبی عراق ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه آنها به دنبال جنگ با ایران در خاک عراق هستند را زیر سوال برد و گفت: ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد؛ چرا که جمهوری اسلامی قدرت و صلاحیت لازم برای دفاع از خود را دارد.

    

واکنش مدیر حوزه‌های علمیه به اظهارات مولوی عبدالحمید

مهر نوشت: آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به  اظهارات مولوی عبدالحمید، در پیامی به مدیر حوزه علمیه کردستان، این استان را نماد اخوت اسلامی خواند و با بیان اینکه برخی نغمه‌های ناسنجیده با توهمات ناروا به آتش اختلافات دامن می‌زنند، تأکید کرد: «علمای اسلام و مردم عزیز ندای وحدت و همبستگی فریاد کنند.» گفتنی است مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان اخیرا طی ویدئویی مدعی شده است که طلاب چینی جامعه المصطفی عامل شیوع کرونا در ایران هستند.