درگذشت عضو مجمع تشخیص به دلیل ابتلا به کرونا

محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، صبح دیروز در 71 سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. گفتنی است والده آن مرحوم (خواهر آیت‌الله شبیری زنجانی) نیز در روزهای گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفته بود. رئیس دفتر ویژه آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور وقت (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی)، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری به مدت ۱۴ سال تنها بخشی از سوابق سیاسی و اداری میرمحمدی در طول سالیان گذشته است.

    

در پی شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد

تعویق ۲ ماهه اعزام مشمولان سربازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسن عراقی‌زاده، معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونای نیروهای مسلح گفت: اعزام مشمولان سربازی تا دو ماه به تعویق افتاده و ابلاغ شده است تا تمام دوره‌های آموزشی سربازان به مدت حداقل دو ماه متوقف شود؛ یعنی مشمولان خدمت سربازی که قرار بود در روزهای آینده برای گذراندن دوره‌های آموزشی به پادگان‌های مربوطه اعزام شوند، اعزام آن‌ها تا اول اردیبهشت سال ۹۹ به تعویق افتاده است؛ اما آن‌هایی که چند روزی بیشتر به اتمام دوره‌های آموزشی آن‌ها باقی نمانده، تا اتمام دوره آموزشی البته با رعایت تمام نکات بهداشتی، در پادگان‌ها باقی می‌مانند.

    

لغو قانون عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان توسط ارمنستان

در پی شیوع کرونا در ایران ارمنستان قانون عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان را به حالت تعلیق درآورد. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: مقام‌های ایران و ارمنستان در تعامل هستند و ارمنستان در حد توان خود برای کمک به ایران آماده است. روز گذشته همچنین قزاقستان اعلام کرد که از تاریخ ۵ مارس سال جاری از ورود مسافران ایرانی به این کشور جلوگیری خواهد کرد. قزاقستان همچنین اعلام کرد که پروازهای خود به جمهوری آذربایجان، یکی از همسایگان ایران را نیز از تاریخ ۵ مارس کاهش می‌دهد.

    

اردوغان:

ایران و روسیه اهداف ما در سوریه نیستند

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: نه روسیه و نه ایران اهداف نیروهای مسلح ترکیه در سوریه نیستند. وی در ادامه افزود: در سوریه، ما روسیه یا ایران را هدف قرار نمی‌دهیم. ما فقط عناصر رژیم را نابود می‌کنیم. همچنین مقام‌های ترکیه دیروز اعلام کردند که روز جمعه موشکی به یک خودرو زرهی حامل مأموران مرزی ترکیه در مرزهای این کشور با ایران اصابت کرده است. وزیر کشور ترکیه نیز این خبر را تایید کرده است.

    

پورمحمدی از بیمارستان مرخص شد

یک منبع آگاه در جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ایلنا از مرخص شدن مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و مشاور رئیس قوه قضاییه خبر داد. وی افزود: آقای پورمحمدی خیلی سلامت و سرحال پیش از ظهر دوشنبه، ۱۲ اسفندماه به منزل خودشان منتقل شدند و مثل همه اقشار کشور از جمله دانشجویان و کارمندان در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

    

ضیا نبوی آزاد شد

ضیا نبوی، فعال سیاسی و دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی دیروز آزاد شد. به گزارش ایلنا، وی ششم اسفندماه توسط نهادهای امنیتی به دلایل نامعلوم بازداشت شده بود. نبوی، پیشتر در ۲۵ خرداد ۸۸ در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیرعباسی»، به اتهام محاربه از طریق ارتباط موثر با سازمان مجاهدین خلق به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که بعد از تحمل هشت سال و هفت ماه حبس چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ از زندان سمنان آزاد شده بود.