طی بخشنامه‌ای ابلاغ شد

دستورات رئیسی برای پیشگیری از کرونا در زندان‌ها

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور، دستور داد: با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها، از صدور قرارهای تامین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب شود. با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضایی از تاسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود. محکومانی که آرای محکومیت آنها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تامین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آنها به زندان‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خودداری شود.

    

هشدار کانادا به شهروندانش  در ایران

کانادا در پی گسترش ویروس کرونا به شهروندانش هشدار داد که ایران را ترک کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، وزارت خارجه کانادا به آن دسته از شهروندانش که در ایران هستند، هشدار داده پیش از آن که همه راه‌های سفر به ایران محدود شود این کشور را ترک کنند.

    

پسر حدادعادل کرونا گرفت

فریدالدین حداد عادل، تنها فرزند پسر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است.  وی در توئیتر خود نوشت: «خب، کرونایی شدم. رفته بودم قم به مدرسه‌ سر بزنم که مبتلا شدم و الان قرنطینه‌ی خانگی‌ام. از همه‌ی دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مدرسه بابت پیام‌های محبت‌آمیزشون تشکر می‌کنم. سعی می‌کنم تجربه‌ی این چند روز رو براتون بنویسم».

    

نماینده مجلس یازدهم درگذشت

محمدعلی رمضانی‌دستک، منتخب مردم آستانه اشرفیه در انتخابات مجلس یازدهم که از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس بود، شب گذشته درگذشت. محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس دهم علت فوت وی را ابتلا به آنفولانزا اعلام کرد. به گفته محمود قاسم‌نژاد، رئیس ستاد انتخابات گیلان، با توجه به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی چیزی به عنوان فرد علی‌البدل مطرح نیست لذا در صورت وقوع هر اتفاقی همانند فوت نماینده منتخب، انتخابات برای آن حوزه انتخابیه تکرار خواهد شد؛ از این رو انتخابات در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیانشهر دوباره برگزار خواهد شد.

    

مرزهای پاکستان با ایران بازگشایی شد

لیاقت شوانی، سخنگوی دولت محلی بلوچستان پاکستان از بازگشایی مرزهای این کشور با ایران برای ورود شهروندان پاکستانی به داخل کشورشان خبر داد و به خبرگزاری اناتولی گفت: ما مرز را باز کرده‌ایم تا شهروندانمان اجازه ورود گروهی [به کشور] را داشته باشند. شوانی افزود: اولین گروه با تعداد بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان پاکستان پس از آزمایش‌های کامل اجازه بازگشت به کشور را پیدا کردند و کسانی که با مناطقی از ایران که ویروس در آنجا شیوع داشته در ارتباط بودند قرنطینه می‌شوند تا اعلام شود که سالم هستند.

    

حال عضو مجمع تشخیص رو به بهبود است

فارس نوشت: روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که حال سیّد محمّد میرمحمّدی، عضو این مجمع که به کرونا مبتلا شده بود، رو به بهبود است. در این اطلاعیه، خبر به‌کما رفتن میرمحمّدی تکذیب شده و اعلام شده که اکسیژن خون وی در حال افزایش است.

    

جعفرزاده:

کرونا حمله بیولوژیک آمریکا و اسرائیل ست

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «روند همه‌گیر شدن ویروس کرونا در سایه تحریم ظالمانه عادی نیست و آن را نوعی حمله بیولوژیک از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانم.» وی افزود: پیشنهاد کمک دارویی مایک پمپئو به ایران مضحک، خنده‌دار و موذیانه است. اگر آمریکا صادق است که نیست! در گام اول تحریم دارویی ایران برداشته شود.»