بیشترین آرای تهرانی‌ها در سبد قالیباف

نتایج نهایی آرای منتخبان در تهران اعلام شد. بر این اساس، محمدباقر قالیباف، سرلیست فهرست وحدت اصولگرایان، با کسب یک میلیون و 265 هزار رأی بیشترین آرای تهرانی‌ها را به خود اختصاص داده است. نفر دوم و سوم مصطفی میرسلیم و مرتضی آقاتهرانی هستند که به ترتیب 892 هزار و 868 هزار رأی کسب کرده‌اند. نفر سی ام لیست منتخب تهران نیز عزت‌الله اکبری تالار پشتی است که با 642 هزار رأی وارد مجلس یازدهم می‌شود.

    

راه‌یافتگان قم و تهران به خبرگان

بنا بر اعلام بیژن سلیمان‌پور، رئیس ستاد انتخابات قم آیت‌الله محمد یزدی با 249 هزار و 464 رأی منتخب قم برای ورود به مجلس خبرگان است. حجت‌الاسلام رضا پورصدقی، رقیب جوان وی، 41 هزار و 666 رأی کسب کرده است. استانداری تهران نیز نتیجه انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران را اعلام کرد. بنا بر آن، علی مومن‌پور با 963 هزار و 605 رای، عباسعلی اختری با 961 هزار و 773 رای و غلامرضا مصباحی مقدم با 708 هزار و 774 رأی از تهران به مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم راه یافتند.

    

بر اساس آخرین آمار اعلام شد؛

سهم زنان از مجلس یازدهم؛  17 صندلی

ایلنا نوشت: براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، تاکنون ۱۷ خانم به مجلس یازدهم راه یافته‌اند. از حوزه انتخابیه تهران نیز زهره الهیان، فاطمه رهبر،‌ سمیه رفیعی، فاطمه قاسمپور و زهره لاجوردی به مجلس یازدهم راه یافته‌اند. سایر زنان منتخب نیز از حوزه‌های انتخابیه اصفهان، مبارکه، شهرضا، ایلام، مشهد، نیشابور و فیروزه، قزوین، مریوان، زوند، بروجرد، نایین و مرند و جلفا راهی مجلس یازدهم خواهند شد.

    

توقف موقت فعالیت سفارت ارمنستان در ایران

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو عمومی ارمنستان، سفارت ارمنستان در ایران از ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰  فعالیت اداره کنسولی و  پذیرش شهروندان خود را به طور موقت متوقف می‌کند. سفارت در این بیانیه بابت این مشکل از شهروندان عذرخواهی کرد. سفارت جمهوری ارمنستان اعلام کرد که در مورد زمان ازسرگیری فعالیت‌های سفارت اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

    

شهروندان سعودی از سفر به ایران منع شدند

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، شهروندان سعودی برای مقابله با کرونا ویروس از سفر به ایران منع شده‌اند. عربستان از سفر مسافران غیرسعودی که به ایران سفر داشته‌اند نیز جلوگیری می‌کند مگر اینکه این افراد یک دوره ۱۴ روزه کمون ویروس کرونا را گذرانده باشند.

    

با ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛

اردوهای راهیان نور متوقف شد

بنا بر اعلام رسمی وزیر بهداشت و با ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اردوهای راهیان نور به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی متوقف شد. به گزارش مهر، سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این باره گفت: مقرر شد تا سفر و اعزام‌های گروهی راهیان نور (با اتوبوس، مینی بوس و قطار) برای بازدید از یادمان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و همچنین یادمان‌های دریایی در استان‌های هرمزگان و بوشهر تا اطلاع ثانوی متوقف گردد.

    

وعده پمپئو درباره تصمیم بزرگ برای ایران

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با این پایگاه به تشریح مواضع دولت کشورش درباره برخی موضوعات پیرامون ایران از جمله تحریم تسلیحاتی و معافیت‌ تحریم‌های هسته‌ای ایران پرداخت و گفت که در ماه‌های پیش رو، به همراه ترامپ تصمیم بزرگی در زمینه درخواست از سازمان ملل برای فعال کردن «اعمال دوباره» برخی تحریم‌های بین‌المللی بر ایران اتخاذ خواهند کرد.