اطلاعیه ستاد انتخابات کشور:

رد صلاحیت‌شدگان تا فردا مهلت اعتراض دارند

بر اساس اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور، آن دسته از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که طبق نظریه هیأت اجرایی، هیأت نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، «تایید صلاحیت» شده‌اند، ولی صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده است، چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک معتبر از روز شنبه مورخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ تا روز دوشنبه مورخ ۱۴ /۱۱/ ۹۸ به شورای نگهبان ارائه کنند.

    

کوچکترین نگرانی امنیتی برای انتخابات اسفند وجود ندارد

به گزارش ایسنا، حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی - انتظامی استانداری تهران، در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت انتخابات در استان تهران، اظهار کرد: ما در ستاد امنیت انتخابات استان، خواستیم تا طرح‌های امنیتی در استان تهیه شود؛‌ در این طرح‌ها هم فرصت‌ها را دیده‌ایم و هم تهدیدها را و این طرح ها را در شورای تامین استان تصویب کرده‌ایم. وی تاکید کرد: کمترین و کوچکترین نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات استان نداریم و همه دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را دارند.

    

پژمانفر:

لاریجانی اجازه نمی‌دهد مجلس زبان ملت باشد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه لاریجانی اجازه نمی‌دهد مجلس زبان ملت باشد، گفت: او عامل اصلی ناکارآمدی مجلس است چراکه وی بسیاری از طرح‌ها و لوایح مهم را بدون دلیل از دستور کار مجلس خارج کرد و در مقابل طرح‌ها و لوایح کم‌ اهمیت را برای تحقق خواسته‌های خویش یا دولتمردان، در دستور کار قرار می‌داد. وی با بیان اینکه رئیس مجلس در بسیاری از موضوعات مهم چون رأی اعتماد یا استیضاح وزرا شخصا ورود می‌کند، افزود: فضای استبداد و دیکتاتوری حاکم در مجلس باعث شده است که حرف ملت در مجلس مطرح نشود و این مسئله تاثیر زیادی در ضعف مجلس داشته است.

    

پاسخ صادقی به ادعای کدخدایی

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود در مورد پرونده محمود صادقی، گفته بود: «چه لزومی دارد که ابتدا فریاد بزند و بعد در شورای نگهبان با حالت تاثر بگوید که اشتباه کردم. وی به شورای نگهبان آمده و عذرخواهی کرد.» محمود صادقی، در واکنش به این اظهارات در توئیتی نوشت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، شکایت شورای نگهبان از اینجانب را وارد ندانست و آن را رد کرد. خود شورا هم پس از ارائه مستندات به حفاظت اطلاعات، شکایت را پیگیری نکرد. وی افزود: ادعای سخنگو درباره‌ عذرخواهی اینجانب کذب محض و مایه‌ تعجب است.

    

وزیر کشور:

موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است

به گزارش تسنیم،‌ عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره جلسه جمعه شب دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در مورد ویروس کرونا گفت: تا به حال موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است. اما با توجه به مراودات با کشور چین امکان ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

    

پروانه سلحشوری تفهیم اتهام شد

به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی درباره اخباری مبنی بر بازداشت پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب تهران گفت: زمانی که شایعه بازداشت خانم سلحشوری مطرح شد، من روز چهارشنبه با دادسرای فرهنگ و رسانه تماس گرفتم و گفتند خانم سلحشوری ساعت ۱۰ صبح به دادسرا مراجعه کرده تفهیم اتهام شده و برای وی قرار کفالت صادر شده است. او در این باره توضیح داد: خانم سلحشوری احضاریه‌های متعددی داشت که برخی برای مجلس شورای اسلامی آمده بود و در دستور کار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار داشت و برخی از احضاریه‌ها نیز مستقیما برای خودشان آمده بود.