بعیدی نژاد:

انگلیس بعد از برگزیت مایل به گسترش روابط با ایران است

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامی خود با اشاره به خروج انگلیس از برگزیت بعد از 47 سال و تمایل دولت انگلستان به گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با کشورهای مهم جهان در شرایط جدید، نوشت: دولت انگلیس بر همین مبنا مایل به گسترش روابط اقتصادی خود با ایران در دوره جدید است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب چالش‌هایی وجود دارد که باید بر آنها فائق آمد که مهمترین آن وجود تحریم‌های تحمیلی توسط آمریکا، با توجه به ارتباط نزدیکی بازارهای مالی لندن با واشنگتن است.

    

واکنش سازمان انرژی اتمی ایران به تحریم‌ آمریکا

سازمان انرژی اتمی در توییتی اعلام کرد: «اقدام نابخردانه ترامپ در تحریم دکتر صالحی و سازمان انرژی اتمی ایران خللی در فعالیت‌ها و سیاست‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایجاد نخواهد کرد. تحریم‌های ظالمانه، انگیزه دانشمندان هسته‌ای را بیش از پیش در بی‌اثر کردن سیاست‌های متخاصمانه کشور آمریکا استوار خواهد کرد.» گفتنی است وزارت خزانه‌داری‌ آمریکا روز پنجشنبه (۱۰ بهمن) با صدور بیانیه‌ای «علی‌اکبر صالحی»، رئیس‌ سازمان انرژی اتمی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. همچنین سازمان انرژی اتمی ایران در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

    

ادامه اعترافات قطره‌چکانی آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی.ان.ان، پس از حمله انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق و انکار خسارات جانی و مالی رخ‌داده در این پایگاه نظامی از جانب دولت آمریکا، دو تن از مقامات رسمی آن کشور بر اساس آخرین اطلاعات، اذعان کرده‌اند که در ۶۴ تن از نظامیان آمریکایی که زمان حمله در عین الاسد بوده‌اند، علایم آسیب مغزی مشاهده شده است. چند نفر از مقامات پنتاگون، پیش از این به سی.ان.ان گفته‌اند که تعداد مواردی که تشخیص داده شده‌اند، احتمالا بیشتر خواهد شد. 

    

سید حسن خمینی:

«معامله قرن» جنایت غیرقابل توجیه قرن است

جماران نوشت: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای حزب‌الله لبنان در حرم مطهر امام راحل، با بیان اینکه «معامله قرن جنایت غیرقابل توجیه قرن است»، گفت: این معامله برنامه‌ای یکجانبه و ظالمانه است که فقط می‌تواند از یک اندیشه استثمارگر و فرهنگ طاغوت محور ناشی شود و بی‌تردید ملت‌های مسلمان زیر بار این ظلم مضاعف نمی‌روند. وی با اشاره به آشفتگی دنیای اسلام و وابستگی حاکمان بی‌هویت آن به ترامپ و امثال او، تاکید کرد: امروز هیچ چیزی به اندازه طرد این طرح اهمیت ندارد و فقط لطف خدا و همت امت اسلامی و غیرت اسلامی می تواند این توطئه را خنثی کند.