نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود

نماز جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مصلی امام خمینی(ره) تهران اقامه می‌شود. آخرین خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به بهمن سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد؛ دو خطبه‌ای که رهبر انقلاب عمده سخنان خود را در آنها به موضوع بیداری اسلامی و مسائل تونس و مصر اختصاص دادند و خطبه عربی ایشان خطاب به مردم این کشورها در آن سال‌ها، شهرت یافت.

    

برگزاری راهپیمایی بعد از نماز جمعه 

حجت‌الاسلام محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران روز گذشته به خبرنگاران گفت: راهپیمایی سراسری کشور برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و شهدا به ویژه شهید سلیمانی و تکریم جان‌باختگان سانحه هوایی و دفاع از کیان سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی، روز جمعه، 27 دی‌ماه، پس از اقامه نماز از در مصلا به سوی خیابان ولی عصر(عج) برگزار خواهد شد. 

    

سفیر انگلیس از ایران خارج شد

به گزارش ایرنا، «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است. ایرنا در این باره نوشته است که «بر اساس پروتکل‌های دیپلماتیک، هر سفیر و نماینده دیپلماتیکی می‌تواند با ارائه یادداشت برای مرخصی یا هر کار دیگری به کشورش برود.» سفیر انگلیس در تهران که در تجمع شنبه‌شب گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود، برای دقایقی بازداشت شد و پس از آن اعتراضات و تجمعات مختلفی شکل گرفت که از وزارت خارجه ایران می‌خواستند وی را از کشور اخراج کند و سطح روابط با انگلیس را تا حد کنسولی تنزل دهد. 

    

واعظی:

مکانیزم ماشه اجرایی نمی‌شود

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور درباره بیانیه سه کشور اروپایی مبنی آغاز راه‌اندازی مکانیسم ماشه، گفت: آنچه که از سوی اروپایی‌ها اعلام می‌شود تبلیغاتی است و این تبلیغات هم هیچ پایه و اساس ندارد و کاری که اروپایی‌ها اعلام کردند به نظر می‌رسد که از موضع ضعف و انفعالی است. وی افزود: اروپایی‌ها هم از نظر افکار عمومی و هم از نظر فشارهایی که روی‌شان قرار داشت اعلام کردند که می‌خواهند کمیسیون مشترک را راه‌اندازی کنند و در این زمینه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد؛ زیرا تشکیل کمیسیون مشترک به معنای استفاده از مکانیزم ماشه و برهم خوردن برجام نیست.

    

مطهری با اشاره به رد صلاحیتش:

اعتراض کردم، اما التماس نخواهم کرد

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با استناد به بند معروف عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده، ضمن ارائه‌ فرم شکایت خود به شورای نگهبان گفت: «برای تایید صلاحیت التماس و پیگیری نخواهم کرد.» به گزارش ایسنا، در بخشی از متن اعتراض وی آمده است: «ممکن است مقصود از عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی، اظهارنظر برخلاف نظر رسمی نظام باشد. ممکن است بنده در موضوعی نظری غیر از نظر رهبری داشته باشم ولی در مقام عمل، به خاطر مصلحت نظام و کشور تابع نظر ایشان باشم. به هرحال باب اظهارنظر و آزادی‌بیان در کشور نباید بسته شود.»

    

دیدار ظریف با نخست‌وزیر هند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه گفتگوهای «رایسینا» عصر سه‌شنبه، 24 دی ماه وارد دهلی‌نو شد. وی روز گذشته، در جریان این سفر با «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی، بندر چابهار و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو پرداخت. مشاوران امنیت ملی افغانستان و هندوستان و وزرای خارجه روسیه، استونی و دانمارک از دیگر مقاماتی بودند که ظریف دیروز با آنها دیدار و گفتگو کرد.