واکنش کره شمالی به ترور سردار سلیمانی؛

خاورمیانه ممکن است «گورستان» سربازان آمریکا شود

به گزارش ایرنا، تارنمای «میاری»، وب سایت تبلیغاتی دولت کره شمالی نوشته است کارشناسان نظامی انتظار دارند که خاورمیانه برای ایالات متحده تبدیل به گورستان شود. این وب سایت می‌گوید: تحلیل کارشناسان نظامی جهانی نشان می‌دهد ایالات متحده در خاورمیانه گرفتار جنگی می‌شود که به هلاکت خود منجر می‌گردد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی که این گزارش را منتشر کرده، نوشته است: ناظران می‌گویند پیونگ یانگ باید از نزدیک مراقب باشد که آخرین تحولات خاورمیانه چه تأثیری روی ادامه روند مذاکرات هسته‌ای این کشور با ایالات متحده می‌تواند داشته باشد.

    

یک مقام آمریکایی ادعا کرد؛

«آماده‌باش بالا»ی نیروی موشکی ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد این کشور مدعی شده قوای موشکی ایران در وضعیت آماده‌باش بالا قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، این مقام آمریکایی به رویترز گفت: هنوز مشخص نیست که آیا افزایش سطح آماده‌باش این موشک‌ها ماهیت دفاعی دارند یا تهاجمی. اما ما از نزدیک وضعیت را تحت‌نظر قرار می‌دهیم.

    

ناتو نشست فوری برگزار کرد

به گزارش نیویورک تایمز، یک مقام سازمان ناتو اعلام کرد که سفرای ناتو، روز دوشنبه، در بروکسل نشستی فوری خواهند داشت تا درباره وضعیت خاورمیانه در پی حمله هوایی یک پهپاد آمریکایی به سردار قاسم سلیمانی مذاکره کنند. ینس استولنبرگ، سفرای ناتو به طور منظم نشست‌هایی تشکیل می‌دهند، اما نشست روز دوشنبه پس از آنکه اتحادیه روز شنبه تصمیم گرفت ماموریت آموزشی‌اش در عراق را به دلیل خطرات امنیتی در پی ترور سردار سلیمانی به تعویق بیاندازد، ترتیب داده شد.

    

اردشیر زاهدی:

سلیمانی افسری شرافتمند و نابغه نظامی بود 

اردشیر زاهدی، وزیر خارجه رژیم پهلوی در گفتگویی با بی‌بی‌سی، گفت: من تاکنون اظهارنظری در مورد وقایع اخیر نکرده بودم، اما الان می‌گویم که قاسم سلیمانی شخصیتی بزرگ در معیارهای جهانی و سربازی دلاور برای وطن ما بود. قاسم سلیمانی فرماندهی شناخته‌شده در سطح ژنرال دوگل و مونتگمری و افسری شرافتمند و میهن‌پرست بود. او مهمان رسمی دولت عراق بود و ترور او قطعا جنایت است. ترامپ دیوانه شده و اگر مدرکی علیه سلیمانی دارد، چرا منتشر نمی‌کند؟ بزرگ‌ترین تروریست دنیا خودِ آمریکا است. 

    

پیام عربستان به آمریکا:

لطفا ما را از درد جنگی دیگر دور کنید

رئیس دفتر واشنگتن پست در بیروت در توئیتر خود نوشت: «عربستان سعودی به نمایندگی از کشورهای خلیج [فارس] هیأتی را به واشنگتن می‌فرستد تا محدودیت ایران را تسریع کند. پیام این خواهد بود: «لطفاً ما را از درد جنگ دیگر دور کنید.» (مراقب آنچه به دنبالش هستید، باشید)»

    

پاکستان در کنار آمریکا نیست

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، سخنگوی ارتش پاکستان گفت: پاکستان اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور علیه هیچ کسی استفاده شود. تبلیغات مطرح شده مبنی بر اینکه پاکستان در کنار آمریکا برای مقابله با ایران ایستاده است، درست نیست. ما برای ایجاد صلح در کشورمان تلاش زیادی کرده‌ایم و بنابراین کاری انجام نخواهیم داد که صلح در منطقه را به هم بریزد. وی تاکید کرد: عمران خان و رئیس ارتش در این مورد موضع کاملاً واضحی اتخاذ کرده‌اند.

    

واکنش به تیتر دروغ تایمز

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در واکنش به تیتر نشریه تایمز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «من به‌عنوان سفیر کشورم و مقام مسئول در انگلیس می‌گویم که تیتر نشریه تایمز دروغی شرم‌آور و تحریک آمیز است و از مقامات انگلیس می‌خواهم تا نسبت به جلوگیری از انتشار چنین تبلیغات دروغین و مخربی در مقطع حساس کنونی اقدام کنند.» نشریه تایمز در شماره دیروز(دوشنبه) خود در تیتر یک نوشت: «ایران هشدار داده که نظامیان بریتانیا را خواهد کشت.»