با حکم فرمانده معظم کل قوا؛

سردار سرتیپ قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه شد

درپی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

    

اعلام اسامی 5 شهید ایرانی حادثه تروریستی فرودگاه بغداد 

دفتر فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اسامی شهدای عضو سپاه پاسداران، را که در حمله تروریستی آمریکایی‌ها در بغداد  به همراه شهید قاسم سلیمانی، به شهادت رسیدند، اعلام کرد. اسامی این شهدا به این شرح است: 1-سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا 2-سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا3- سرگرد پاسدار هادی طارمی، 4- سروان پاسدار وحید زمانیان.

    

در پی شهادت سردار سلیمانی روی داد

احضار کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه 

در پی شهادت سردار سلیمانی در حمله هوایی آمریکا، کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد. سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در توییتی اعلام کرد: در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا احضار و مراتب اعتراض شدیداللحن ایران به وی ابلاغ شد.

    

نخست وزیر عراق حمله آمریکا را «اقدامی خصمانه» خواند

نخست وزیر عراق ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده حشد حشبی را «اقدامی خصمانه» خواند و آن را محکوم کرد. عادل عبدالمهدی، در بیانیه‌ای حمله هوایی به فرودگاه بغداد را نقض تمامیت ارضی این کشور دانسته که منجر به بروز جنگ در عراق، منطقه و جهان خواهد شد.

    

ابراز نگرانی پوتین و مکرون از ترور سردار سلیمانی

روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه در گفت وگویی تلفنی از ترور سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا در بغداد ابراز نگرانی کردند. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون تاکید کردند که این اقدام می‌تواند وضعیت منطقه را به‌شدت متشنج کند.

    

دونالد ترامپ: 

آمریکا سالانه میلیاردها دلار خرج عراق کرده است 

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که این کشور کارهای بسیاری برای عراق انجام داده است.  به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که این کشور کارهای بسیاری برای عراق انجام داده است.  ترامپ طی پیامی توئیتری گفت: «آمریکا سالیانه میلیاردها دلار خرج عراق کرده است. این یکی از چندین کاری است که برای آن‌ها کرده‌ایم.» وی در ادامه مدعی شد: «مردم عراق نمی‌خواهند که از سوی ایران کنترل شوند، اما دست آخر این انتخابی است مربوط به خودشان. در ۱۵ سال گذشته، ایران کنترل خود بر عراق را افزایش داده است. مردم عراق از این قضیه خوشحال نیستند. این قضیه هیچ‌گاه پایان خوشی نخواهد داشت.»

    

بشار اسد:

خون سردار سلیمانی اقتدار محور مقاومت را افزایش می‌دهد

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: خون سردار سلیمانی و همراهانش بر اقتدار و همبستگی و اصرار محور مقاومت برای آزادسازی منطقه‌ از اشغال‌گری و یهودی‌سازی و مصادره حقوق، سرزمین وثروت ملت‌ها می‌افزاید. بشار اسد  عصر جمعه در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نقش سردار سلیمانی در بازگشت آرامش به سوریه اشاره کرد و گفت: ایستادن سردار شهید در کنار ملت و ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم و مشارکت‌های بزرگ وی در پیروزی‌هایی که در خاک سوریه علیه تشکیلات تروریسم به دست آمد، همواره در وجدان مردم سوریه جاودان خواهد ماند.