سفیر ایران در فرانسه احضار شد

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از احضار سفیر ایران در این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، بهرام قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران به دلیل آنچه که «بازداشت تحمل‌ناپذیر» شهروندان فرانسوی در ایران خوانده شد، به وزارت خارجه فرانسه احضار شده است. وزارت خارجه فرانسه خواستار آزادی هرچه سریعتر فریبا عادل‌خواه و رولند مارشال شده و از ایران خواسته است تا وضعیت این دو تن را شفاف‌سازی کند.

    

اعلام اسامی قطعی کاندیداهای مجلس؛ دهه دوم بهمن 

 عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال استاد پرورش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبین نمایندگی مجلس یازدهم گفت: احتمالاً تا دهه دوم دی ماه یعنی ۲۰ یا ۲۱ دی نتایج هیات مرکزی و هیئت های استانی را اعلام می‌کنیم و بعد از آن هم برای دریافت شکایات و اعتراضات داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده در دو مرحله فرصت وجود خواهد داشت. وی افزود: ان‌شاءالله در دهه دوم بهمن هم اسامی قطعی اعلام می‌شود که پس از آن تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود.

    

ارتش شهادت خلبان جنگنده میگ ۲۹ را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتش، روز چهارشنبه مورخه ۴ دی‌ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش در حین انجام مأموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. در این سانحه به دلیل شرایط بد جوی و اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر دیروز، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.

    

توئیت تازه ترامپ خطاب به ایران، روسیه و سوریه

رئیس جمهوری آمریکا از روسیه، ایران، ترکیه و کشورهایی که در چارچوب تصمیمات نشست‌های آستانه و سوچی برای پایان دادن به جنگ و خونریزی در سوریه تلاش می‌کنند،‌ درخواست کرده به کشتار غیر نظامیان در ادلب پایان داده شود! دونالد ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «روسیه ، ایران و سوریه به کشتار و قتل عام هزاران بی‌گناه و غیر نظامی در ادلب ادامه می‌دهند؛ این کار را نکنید!» او سپس ادامه داده «ترکیه سخت به دنبال توقف این قتل عام است.»

    

حساب توئیتری رهبر انقلاب:

رهبر شوروی نمی‌توانست روی مردم حساب کند

حساب توییتری سایت رهبر معظم انقلاب در سالگرد فروپاشی شوروی با انتشار ویدیویی نوشت: عامل فروپاشی شوروی، نبود رابطه‌ای بین رهبری شوروی و مردم بود؛ یعنی رهبری آنها، هیچ وقت نمی‌توانست روی مردم حساب کند.

    

کواکبیان: 

آمار کشته‌شدگان ‌را اعلام کنید؛ خجالت هم نکشید

به گزارش تسنیم، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی طی سخنانی با اشاره به حوادث آبان ماه امسال گفت: رویترز آماری را به دروغ اعلام کرده و اگر پاسخی به آن ندهیم به این روند دروغ‌پردازی ادامه خواهد داد. بنابراین آمار کشته‌شدگان را اعلام کنید و خیلی هم خجالت نکشید که 3 لشکر فقر و حاشیه‌نشینی و غیره این حوادث را رقم زدند و به دنبال لشکر صهیونیسم، فلان و غیره هم نگردید. 

    

چرا مجلس یازدهم اصولگرا می‌شود؟

فاطمه رهبر، نماینده ادوار مجلس و کنشگر سیاسی اصولگرا به ایلنا گفت:  آرایش کلی مجلس یازدهم  سمت و سوی اصولگرایی خواهد داشت و علت آن هم این است که مردم فکر می‌کردند اگر به طیف اصلاح‌طلبان رأی بدهند وضعیت خیلی خوب می‌شود یا‌ آنها می‌توانند اقداماتی انجام دهند اما شاهد این بودیم که وضعیت خیلی بدتر شد و مجلس فعلی یکی از ضعیف‌ترین مجالس ده دوره گذشته است؛ نمره نخست در ضعیف بودن را می‌گیرد و حتی از دوره ششم هم ضعیف‌تر است.