یک کنشگر سیاسی  معتقد است که قالیباف به مجلس یازدهم راه پیدا نمی‌کند و اگر هم راه پیدا کند رئیس آن نخواهد شد. وهاب عزیزی، دبیرکل جبهه جهادگران ایران ‌اسلامی با بیان اینکه صندلی ریاست مجلس یازدهم منتظر یک چهره جدید که بتواند به مطالبات مردم و نیازهای کشور پاسخ مناسب دهد، به ایلنا گفت: ریاست مجلس یازدهم به جریان یی خواهد رسید ولی از آنجایی که حدادعادل و لاریجانی در مجلس جدید غایب هستند، لذا یک چهره کاملا جدید بر صندلی ریاست مجلس تکیه خواهد زد.

اولین گزینه مناسب حسین مظفر است

این فعال سیاسی افزود: اولین گزینه مناسب برای ریاست مجلس حسین مظفر است. مظفر تجربه حضور در هیأت دولت و چند دوره سابقه نمایندگی مجلس را دارد. مضاف بر اینها عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. وی ادامه داد: گزینه دوم مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس است،  ذوالنور از پرچمداران مبارزه علیه فساد دولتی هستند. برای گزینه سوم از علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس و نماینده طیف وسیعی از جبهه نیروهای ارزشی و ولایی می‌توان نام برد. وهاب عزیزی تاکید کرد: در صورتی که جبهه پایداری بتواند درصد قابل توجهی از کرسی‌های مجلس را کسب کند، شانس مجتبی ذوالنور و علیرضا زاکانی برای رسیدن به ریاست مجلس بیشتر می‌شود و اما گزینه چهارم محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران نیز با تدارکات و سر و صدای زیاد وارد گود انتخابات شده است.

اولین مانع قالیباف، مردم تهران هستند

این کنشگر سیاسی ،‌ گفت: برآیند افکار عمومی بیانگر این است که طیف قالیباف کسب ریاست مجلس را از بدیهیات مسلم فرض کرده و تصمیم دارد از این پله به صندلی ریاست جمهوری برسد. محمد باقر قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست مجلس باید دو مانع بزرگ را پشت سر بگذارد که از دید مشاوران ایشان مغفول مانده است. دبیرکل جبهه جهادگران گفت: اولین مانع آقای قالیباف مردم تهران هستند، تهرانی‌ها نشان داده‌اند که بر عکس فعالیت‌های اجرایی و عمرانی در حوزه سیاست به طیف قالیباف اعتماد لازم و کافی را ندارند‌ و چه بسا که لیست طیف قالیباف نتواند اعتماد شهروندان تهرانی را کسب کند. وی در پایان تصریح کرد: دومین مانع قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست مجلس، حضور محکم و قدرتمند جبهه پایداری است، قالیباف با فرض اینکه وارد مجلس شود؛ در داخل مجلس با مقاومت طیف پایداری مواجه خواهد شد. عزیزی اضافه کرد: بدنه جبهه پایداری زاویه فکری زیادی با جبهه پیشرفت‌و‌عدالت دارند، بنابراین قالیباف در صورتی می‌تواند رئیس مجلس یازدهم شود که اصلاح‌طلب‌ها بتوانند یک اقلیت قوی را در مجلس تشکیل دهند، چون اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به تنهایی گزینه‌ای برای ریاست مجلس معرفی کنند، لذا قالیباف مناسب‌ترین گزینه برای آنها خواهد بود. البته سلیقه فکری- سیاسی قالیباف نسبت به گزینه‌های دیگر به اصلاح‌طلب‌ها نزدیک‌تر است.