رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا دولت خود را در قضیه اطلاع‌رسانی سهمیه‌بندی بنزین مقصر می‌داند یا خیر، گفت: بله، مسئولیت همه اینها با دولت است؛ وقتی آقای رحمانی‌فضلی فرمانده این مسائل می‌شوند و جلسات متعددی را برگزار می‌کنند، موضوع مشخص است. ایشان کمیته تعیین کرده‌اند از جمله کمیته اطلاع‌رسانی.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صداوسیما نیز در کمیته اطلاع‌رسانی حضور داشت، اما با این حال، ما مسئولیت خود را گردن صداوسیما نمی‌اندازیم، ولی وقتی کمیته‌ای تشکیل می‌شود، کمیته‌ها متناسب با موضوع کار می‌کنند.  واعظی با طرح پرسش «کسانی که این روزها دم از اقناع مردم می‌زنند، مگر خودشان در کارهایشان مردم را اقناع می‌کنند؟»، گفت: به جای اینکه همه‌ ما به اصل موضوع بپردازیم و این را که دیگر واردکننده بنزین نیستیم، مورد توجه قرار دهیم، به حاشیه‌ها می‌پردازیم. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنده شاهد برنامه‌های صداوسیما در قبل بوده‌ام، گفت: امیدواریم صداوسیما همان کاری که برای بقیه انجام می‌دهد، برای این دولت هم در موضوع اقناع مردم انجام دهد.

قالیباف عملکرد چندانی ندارد

واعظی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه محمدباقر قالیباف پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس مبنی بر اینکه می‌خواهد تمام هم و غم خود را بر وادار کردن دولت به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد، گفت: من صحبت‌های آقای قالیباف را اصلا نشنیدم اگر این حرف‌ها را زده باشد ایشان باید به گذشته و عملکرد خود برگردد. وی ادامه داد: اینکه نه خودش جوان است و نه عملکرد آنچنانی دارد.

اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده و با این دولت که در این تحریم‌ها این همه پروژه‌ها انجام می‌دهد قابل مقایسه نیست.  رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: به نظر می‌رسد حرفی برای مردم ندارند و این گونه حرف زدن تبلیغات انتخاباتی است. به جای اینکه برنامه و سیاست‌های خود را بگویند و از خودشان حرف بزنند  فکر می‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آنها اقبال نشان می دهند، در حالی که اشتباه می کنند چون مردم ما فهیم هستند و یادشان نرفته است که دیگران که در مسئولیت بودند چه کار کردند، بنابراین این روش‌ها جواب نمی‌دهد.

در ماهشهر، عده‌ای به مردم تیراندازی می‌کردند

واعظی در پاسخ به سوالی در زمینه جزئیات حوادث ماهشهر گفت: بر اساس تصاویری که از این اتفاقات وجود دارد، عده ای مسلح به نیروی انتظامی و مردم تیراندازی می‌کردند که کار خیلی عجیبی بود. وی افزود: در ماهشهر و عسلویه شاهد بودیم که اینها سنگربندی کرده بودند و اسلحه داشتند که موضوع عجیبی بود؛ عده‌ای از کشتارها هم توسط همین‌ها انجام شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه درباره گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: جانشین آقای حجتی هنوز مشخص نشده است و بین افراد مختلف در حال بررسی هستیم.

در سفر به ژاپن، قرار نیست پیامی به آمریکا ارسال شود

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه سفر رئیس جمهور به ژاپن خاطرنشان کرد: وقتی آقای آبه به تهران آمده بود، از آقای روحانی برای سفر به ژاپن دعوت کردند؛ چون در اجلاسی که در مالزی برگزار میشود، حضور خواهیم داشت، به ژاپنی ها اعلام کرده‌ایم که اگر همه شرایط مهیا شود، آمادگی انجام سفر به ژاپن را داریم. قرار بوده که فرستاده ویژه ژاپن به تهران بیاید و احتمالا وی الان در تهران باشد. وی افزود: بر اساس قرار قبلی ان‌شاءالله اواخر هفته آینده رئیس جمهور به ژاپن سفر می‌کند. واعظی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در این سفر پیامی برای آمریکا ارسال شود، تصریح کرد: خیر؛ سفر به ژاپن دوجانبه است.