ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس خبری با وزیر انرژی روسیه ایران را تهدید به مجازات کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس خبری با الکساندر نواک، ‌وزیر انرژی روسیه، در شهر مسکو، ادعا کرد که آمریکا امروز در موقعیت نابی قرار دارد که می‌تواند خواسته خود را به کشورهایی همچون ایران القا کند. وی  اظهار کرد : پیام ما به ایران این است که از آنها انتظار داریم که همسایگانی قابل قبول و عضو قابل قبولی از جامعه باشند. ریک پری در ادامه اظهارات بی اساس مقامات آمریکایی علیه ایران ، ادعا کرد که این مسئله تنها خواسته واشنگتن نیست بلکه خواسته برخی از همسایگان خود ایران نیز است. وزیر انرژی آمریکا در ادامه مدعی شد که عربستان سعودی به طور کامل از تمامی اقداماتی‌ که آمریکا در آن دخیل است، حمایت می‌کند و همچنین رفتارهای تهران را «غیرقابل قبول» می‌داند.

وی با بیان اینکه هرکشوری مسئول اقداماتش است، به خبرنگاران گفت : انتظار داریم که دولت ایران به آنچه که از  نظر ما «رفتار متمدنانه» است، پایبند بشود.

پری در ادامه این کفرانس خبری مدعی شد که پیام واشنگتن به دولت ایران واضح است. وی تهدید کرد : اگر نمی‌توانید شهروندی معقول باشید، بهایش را با تحریم خواهید پرداخت.

وی در ادامه تهدیدش افزود که آمریکا در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند پیام مجازاتی برای کشورهایی ارسال کند که رفتار متمدنانه‌ای از خود نشان نمی‌دهند.

وزیر انرژی آمریکا به تهدیدات خود پایان نداد و اظهار کرد که راه‌های بسیار گوناگونی برای اعمال مجازات وجود دارد و تحریم صنعت انرژی تنها یکی از آن‌هاست.