رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری 51 نفر از عاملان آتش‌زدن بانک‌ها و پمپ‌بنزین‌ها

 رئیس پلیس تهران بزرگ از «دستگیری ۵۱ نفر از عاملان اصلی آتش زدن بانک‌ها و پمپ‌بنزین‌ها در تهران بزرگ خبر داد.»

حسین رحیمی این عملیات را «طرح رعد» نامید و گفت: «در اجرای طرح رعد ۲۴ نفر از عاملان اصلی تخریب و آتش زدن بانک‌ها و ۲۲نفر از عاملان اصلی آتش زدن پمپ بنزین و 5 نفر از عاملان اصلی غارت فروشگاه‌ها توسط پلیس پیشگیری شناسایی و دستگیر شدند.»

    

وزارت اطلاعات خبر داد

 انهدام یک شبکه ضدانقلاب در کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از انهدام یک شبکه ضدانقلاب خبر داد. به گزارش ایلنا،‌ در این اطلاعیه آمده است: «این شبکه در اعتراضات اخیر به طرح سهمیه‌بندی بنزین، قصد داشت با کشاندن برنامه دانشجویان دانشگاه تهران به بیرون دانشگاه، اخلال ایجاد نماید که با هوشیاری دانشجویان متعهد و نهادهای ذیربط خنثی گردید.»

    

اظهارات مداخله‌جویانه ترامپ درخصوص اعتراضات در ایران

رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات مداخله‌جویانه‌ای را درباره اعتراضات اخیر در ایران مطرح کرد. به گزارش ایسنا، به نقل  از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، که به انگلیس سفر کرده، در یک کنفرانس خبری پیش از نشست ناتو مدعی شد: هزاران ایرانی به خاطر اعتراض کردن کشته‌ می‌شوند. وی شیوه مقابله با معترضان را در ایران «هولناک» توصیف کرده و هشدار داده است که «جهان در حال نظاره کردن است.» او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام احتمالی آمریکا در این باره گفت که نمی‌خواهد فعلا درباره این موضوع حرف بزند.

    

لایحه تازه دولت برای «ساماندهی» راهپیمایی‌ها

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت دیروز اعلام کرد که معاونت حقوقی رئیس جمهور با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی، لایحه «تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌‌ها» را جهت بررسی و تصویب در هیئت دولت تدوین کرده است.

در پیش‌نویس این لایحه آمده که «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح آزاد است، به شرط آن که مخل به اصول پنج‌گانه اسلامی دین و مذهب نباشد.»

بر اساس این لایحه برگزارکننده باید حداقل سه روز پیش از برگزاری تجمع، موضوع را به مرجع مربوطه اعلام کند. حفاظت از این تجمعات برعهده «نیروی انتظامی ملبس به لباس رسمی» گذاشته شده است.

این لایحه باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

    

کدخدایی:

قانون انتخابات متناسب با زمان حال نیست

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی دیروز، همزمان  با روز تصویب قانون اساسی در هشتمین نشست سراسری مدیران و کارکنان صداوسیما با گلایه از مجلس شورای اسلامی به جهت کنار گذاشتن اصلاحیه قانون انتخابات، به نواقص و ایرادات قانون فعلی انتخابات اشاره کرد و گفت: بارها و با صدای بلند اعلام کرده‌ایم که قانون انتخابات ما متناسب با زمان حال نیست و مربوط به دهه ۶۰ است؛ با این حال دو سال روی اصلاح قانون انتخابات با مجلس همکاری کردیم؛ اما متأسفانه این طرح کنار گذاشته شد.

    

رئیس هلال احمر استعفا کرد

اسماعیل رمضانی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر، دیروز در توییتر خبر داد که علی اصغر پیوندی از ریاست هلال احمر استعفا کرده است. علت استعفای پیوندی «حفظ سرمایه اجتماعی» هلال احمر و «ایجاد فضایی مناسب‌تر برای کار موثر» عنوان شده است. در این توییت آمده: «در صورت پذیرش استعفای وی، ادامه مسیر قانونی از سوی شورای عالی هلال احمر دنبال خواهد شد.»