سعیدی:

تعدادی از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند

یک‌ عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌ از آزاد شدن تعدادی از دانشجویان بازداشتی در اعتراضات اخیر خبر داد و گفت که فراکسیون امید تا آزادی آخرین دانشجوی بازداشتی از طریق قوه قضاییه و دانشگاه ها پیگیر خواهد بود. فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: تا هفته گذشته لیست حدودا ۳۰ نفره‌ای تهیه کردیم و مطابق با آن پیگیری‌ها برای آزادی آنها را در دستور کار قرار دادیم که بخشی از این پیگیری‌ها از طریق نمایندگان رابط با قوه قضاییه است.

    

انتقاد نتانیاهو از پیوستن اروپایی‌ها به اینستکس

نتانیاهو از کشورهای اروپایی برای پیوستن به اینستکس انتقاد کرد. به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴ وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: در حالی که مردم خاورمیانه در برابر ایران ایستاده‌اند، خیلی عجیب است که کشورهایی در اروپایی به دنبال دور زدن تحریم‌ها هستند اروپا باید به جای دور زدن تحریم‌ها با ایران مقابله کند. به گفته وی، اکنون زمان افزایش تحریم‌ها و فشار بر ایران است. الان  زمان کاهش فشار بر ایران نیست. همه باید برای مقابله با ایران به ایالات متحده ملحق شوند.

    

آغاز به کار مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

افائل ماریانو گروسی، دیپلمات ۵۸ ساله آرژانتینی و نماینده قبلی این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی از امروز سه شنبه به عنوان مدیرکل جدید کار خود را آغاز می کند. پیشتر شورای حکام گروسی را به این سمت انتخاب کرده بود و دیروز هم مجمع عمومی آژانس به طور تشریفاتی این انتخاب را تایید کرد.

    

پمپئو:

می‌خواهیم جهان را در مقابله با ایران متحد کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا خواهان اتحاد کشورهای جهان با آمریکا برای مقابله با ایران شد. مایک پمپئو، در تازه‌ترین اظهارات خود علیه ایران گفت: سیاست دولت ترامپ برای متوقف کردن رفتارهای خصومت‌آمیز ایران، هم از نظر سیاسی و هم دیپلماتیک در راستای این بوده است که کشورهای سراسر جهان ایران را به عنوان بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم بشناسند.

    

آمادگی میرسلیم برای مناظره با رئیس‌جمهور!

حزب موتلفه اسلامی‌ با صدور بیانیه‌ای خواستار مناظره نماینده این تشکل سیاسی با رئیس‌جمهور شد. به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری مهندس سید مصطفی میرسلیم را به عنوان نامزد خویش به مردم عرضه داشت، و اکنون از ریاست محترم جمهوری می‌خواهد با شخص ایشان در یک مناظره، در هر جا که تعیین کنند به سوالات مردم درباره مسائل جاری کشور پاسخ دهند.

    

یک خطای تکراری؛

 نماد ملی نیوزیلند در انتخابات ایران!

برای چندمین مرتبه است که در ستاد انتخابات وزارت کشور به اشتباه از تصویر یک قله‌ خارجی به جای قله دماوند - نماد ملی کشورمان - استفاده می‌شود. به گزارش ایسنا، اگرچه این مساله بارها توسط رسانه‌ها و کوهنوردان و در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به طور واضح و فراگیر مطرح شده است، اما مجدد به اشتباه یا از سر غفلت در پوستری که پرچم کشورمان روی آن به اهتزار در آمده است، از نماد ملی نیوزیلند استفاده شده است.

    

مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب است

مدیر مسئول روزنامه خراسان برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در وزارت کشور حاضر شد و گفت که مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب است.

محمدسعید احدیان در گفت‌و‌گو با ایلنا در دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حوزه انتخابیه تهران شرکت می‌کند درباره حضور خود در لیست‌های  موجود تاکید کرد: به طور طبیعی مرام اصولگرایی دارم و به اصلاح‌طلبی اعتقادی ندارم و مقابل آن هستم.