در پیامی؛

رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله میرمحمدی را تسلیت گفتند

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم پرهیزکار آیت‌الله حاج سیدابوالفضل میرمحمدی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم پرهیزکار آیةالله آقای حاج سیدابوالفضل میرمحمدی رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرم و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و به همه‌ ارادتمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.  این عالم بزرگوار عمر با برکتی را با نزاهت و سلامت نفس گذرانیده و در دوران جمهوری اسلامی منشأ خدمات بوده‌اند، سال‌ها نمایندگی در مجلس خبرگان و عضویت در شورای عالی قضایی و نیز اشتغال در دانشگاه در شمار مسئولیت‌های ایشان بود. از خداوند متعال مغفرت و رحمت و حشر با اجداد طاهرین را برای ایشان مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

    

سردار فدوی

خانواده‌های بسیج و سپاه حداقل باید ۵ فرزند داشته باشند

جانشین فرمانده سپاه در همایش تجمع ۴۰۰۰نفری بانوان بسیجی با انتقاد از فرزندآوری کم گفت: خانواده‌های بسیج و سپاه حداقل باید ۵ فرزند داشته باشند. سردار علی فدوی تاکید کرد: فرزندآوری یک واجب محسوب می‌شود و اگر این واجب انجام نشود خداوند از ما سوال می‌کند.

    

مصوبه مجلس خبرگان درباره شبکه‌های اجتماعی مغایر با قانون اساسی است

علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره سخنان یکی از اعضای مجلس خبرگان مبنی بر اینکه «کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی این مجلس مصوب کرده است که مسئولان از این پس اجازه فعالیت به شبکه‌های خارجی مجاز ایران ندهند»، گفت: مجلس شورای اسلامی اختیاراتی دارد که قانون‌گذاری یکی از آنهاست. باید این نکته را یادآوری کرد که این اختیار به هیچ یک از نهادهای دیگر داده نشده است.

    

عذرخواهی وزیر ارتباطات بابت مشکلات اخیر اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباطی ویدیویی، از عموم مردم به دلیل قطع اینترنت و مشکلات ناشی از آن در یک هفته اخیر عذرخواهی کرد. محمدجواد آذری جهرمی در بخشی از این ویدئو گفت که مسئولیت خطیر حفظ امنیت و آرامش کشور با مراجع عالی امنیتی است و تصمیم محدودیت اینترنت به دلیل حفظ آرامش جامعه اخذ و به اپراتورها ابلاغ شد.

    

فرمانده سنتکام مدعی شد:

 ایران پشت حمله به تاسیسات نفتی عربستان بوده است

 رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد: حمله علیه آرامکو  در ماه سپتامبر نشان داد که ایران غیرمسئولانه رفتار می‌کند و اقدامات تهران در منطقه غیرقابل پیش‌بینی است. به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، ژنرال کنت مک کنزی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: بسیار محتمل است که ایرانی‌ها دوباره حمله کنند. پنتاگون از ماه می ۱۴۰۰۰ سرباز دیگر را به خاورمیانه اعزام کرده است، اما این حرکت مانع از حمله ایران نخواهد شد.

    

محسن رضایی:

اقتصاد هم مانند سیاست باید تابع ولایت فقیه باشد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: در کشور ما اقتصاد هم مانند سیاست باید تابع ولایت فقیه باشد، تا همانند عرصه امنیتی و دفاعی در عرصه اقتصادی نیز به موفقیت برسیم.

    

رئیس‌جمهوری عزادار شد

«صدیقه فریدون» خواهر رئیس‌جمهوری درگذشت. دفتر رئیس‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای،‌ مصیبت وارده را به حسن روحانی تسلیت گفت. در این اطلاعیه آمده است: «مراسم تشییع و تدفین مرحومه مغفوره خانم «صدیقه فریدون(نجّار)» روز دوشنبه چهارم آذر ماه ساعت ۱۵ در زادگاه ایشان در شهرستان سرخه سمنان برگزار می‌شود و مجلس یادبودی، همان روز پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای سرخه برگزار خواهد شد.