نماینده مردم قم در مجلس گفت: لیست اصولگرایان قم برای انتخابات مجلس یازدهم با امیرآبادی، ذوالنوری و زاکانی بسته شد و شورای اصولگرایان قم در تهیه این لیست رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواست و البته وی نیز رزومه‌ای ارائه نکرد.

احمد امیرآبادی، در تشریح جزئیات مربوط به لیست سه نفره اصولگرایان در قم برای انتخابات مجلس یازدهم، گفت: در شورای هماهنگی اصولگرایان قم بنا بر این شد که ۴ نفری که بیشترین رای را از بین ۱۰ نفر آوردند در مرحله آخر مورد ارزیابی و رسیدگی قرار گیرند که این ۴ نفر عبارت بودند از علیرضا زاکانی، روانبخش، محسن موحدی و آقامیری.

هیچ رزومه‌ای از لاریجانی خواسته نشد

وی با بیان اینکه ۱۲ نفر رزومه خود را به شورای هماهنگی اصولگرایان قم ارائه کردند و هر یک از این ۱۲ نفر جداگانه برای مصاحبه دعوت شدند، افزود:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکته‌ قابل ذکر در اینجا این است که در این روند انتخاب لیست سه نفره، شورای اصولگرایان قم هیچ رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواسته و آقای لاریجانی هم رزومه‌ای را به شورا ارائه نکرده است و نام وی در بین ۱۲ نفری که از آنها صحبت به میان آمد وجود نداشت.

نبویان به نفع زاکانی کناره‌گیری کرد

امیرآبادی خاطرنشان کرد: از افراد شاخص بین این ۱۲ نفر می‌توان به سید محمود نبویان، پیریایی استاندار اسبق قم، امیر نامی اشاره کرد که سید محمود نبویان و نامی همان دو نفری بودند که با این عنوان که با وجود آقای زاکانی ما دیگر تکلیفی برای خود در استان قم قائل نیستیم و حال که ایشان هستند ما کنار می‌رویم، قبل از رأی‌گیری انصراف داده بودند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اکثر این ۱۲ نفر به پایبندی خود به لیست سه نفره اذعان داشتند و تاکید می‌کردند و اعلام داشتند که از لیست سه نفره شورای اصولگرایان استان قم برای انتخابات مجلس یازدهم حمایت و به آن کمک خواهیم کرد.