نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من از اصولگرایان فاصله نگرفتم، خود آن‎ها اسم من را در لیست مجلس بعدی خط زدند. زمانی که وارد مجلس شدم، اصولگرا شناخته می‌شدم، هرچند این دسته‌بندی آن‌ها را چندان قبول نداشتم. در عمل دیدم که آن‌ها افکار عجیب و غریبی دارند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در همایش «گام دوم انقلاب، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در محل سالن همایش شهید دکتر چمران گناباد برگزار شد، در خصوص تغییر جریان خود در مجلس از اصولگرایی به اصلاح‎طلبی و رویه اصولگرایان در مجلس‌های قبلی، افزود: احمدی‌نژاد تخلف قانونی می‌کرد یا به صراحت می‌گفت که این قانون را اجرا نمی‌کنم یا می‌گفت قوانینی که خودم شخصا تشخیص دهم که مرتبط بر قانون اساسی است، اجرا می‌کنم و بقیه را اجرا نمی‌کنم. ما می‌گفتیم که نماینده مجلس هستیم و مجلس باید عکس‌العملی ارائه دهد اما آن‌ها بیان می‌کردند که چون رهبری از او حمایت کرده وارد نمی‌شویم. وقتی می‌خواستیم از رئیس‌جمهور سوال کنیم اجازه نمی‌دادند، بیش از یک سال گذشت تا سوال را به مرحله اجرا رساندیم.

وی ادامه داد: وقتی که متوجه شدم آن‌ها اینگونه هستند و هرچه می‌خواهیم بگوییم به رهبری وصل می‌کنند، بنابراین ادامه همکاری با آن‌ها ممکن نبود، در مجلس بعدی اسم من را خط زدند و شرایط به گونه‌ای بود که اگر نمی‌آمدم مردم تهران ناراحت می‌شدند یا می‌گفتند ترسیده که نیامده، بنابراین آمدم و به صورت مستقل رای آوردم. در مجلس دهم نیز اصلاح‌طلبان اسم من را در لیست قرار دادند و من درخواستی نکردم.

وزیر قبلی اطلاعات درباره پرونده ابراهیمی باید توضیح دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای نیز گفت: بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، وزارت اطلاعات عده‌ای را به عنوان متهم در کردستان بازداشت کرد و اعترافاتی از آن‌ها گرفتند که در تلویزیون نیز پخش شد. آن‌ها قبول کردند که این کار را انجام دادند، سفری نیز به اسرائیل داشتند، آموزش دیدند، بمب آوردند، وارد تهران شدند و این کار را انجام دادند. وی افزود: بعدا در این پرونده تشکیک شد، زمانی که دولت جدید آمد و وزیر اطلاعات تغییر کرد، در این پرونده تردید کردند که آیا واقعا مجرم هستند یا نه. نزدیک بود که اعدام شوند، اما بعد از بررسی دوباره، مشخص شد که بی‌گناه هستند و به زور و با شکنجه و موارد دیگر از آن‌‎ها اعتراف گرفتند، در نهایت آن‌ها را آزاد کردند و مبلغی از ۷۰ تا ۲۰۰ میلیون بابت خسارتی که وارد شده بود، به آن‌ها دادند و گفتند که این مسئله را مطرح نکنند. این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابراهیمی در بی بی سی مطرح کرد و گفت که چگونه شکنجه می‌کردند و چه گفتند، این موضوع برای کشور بسیار بد بود که بخواهند باعجله، افرادی را به عنوان مجرم معرفی کنند، ما به وزیر اطلاعات گفتیم که باید توضیح دهد، البته این موضوع مربوط به وزیر قبلی بود و هنوز در جریان است. اینکه اعدام نشدند نقطه مثبت است. وزیر قبلی اطلاعات و افرادی که این کار را کردند باید توضیح دهند که بدون دلایل محکم و تنها برای دادن جواب به مردم، این اعترافات را در تلویزیون پخش کردند، یا باید عذرخواهی کرده یا مجازات شوند.