واکنش ایران به توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه اظهار داشت: ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می‌کند. جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار گفتگو و روش‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل اختلافات بوده و در همین راستا توافق آدانا را مبنای مناسبی برای رفع نگرانی‌های ترکیه و سوریه می‌داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای گفتگو و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی‌نماید.

    

بخشنامه‌ای برای منع به‌کارگیری منشی زن وجود ندارد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص بخشنامه عدم استفاده از منشی زن برای مدیران مرد و تفکیک محیط اداری مردان و زنان، گفت: چنین بخشنامه‌ای وجود ندارد و من آن را امضاء نکرده‌ام. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در این باره گفت: «چنین بخشنامه‌ای را ندیدم و سوال هم کردم کسی نمی‌دانست. نمی‌دانیم این خبرها چطور تولید می‌شود. اتاق فکرها علیه دولت بسیار فعال هستند و هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم این نوع خبرسازی‌ها بیشتر می‌شود.»

    

صالحی: 

گام چهارم را رئیس‌جمهور اعلام می‌کند

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم محمد احمدیان، رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در پاسخ به اینکه گام چهارم ایران چه خواهد بود بدون اشاره به جزئیات این گام گفت: «این موضوع توسط رئیس جمهور اعلام خواهد شد.» به گزارش ایسنا، مهلت اجرای گام سوم ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی ۱۵ آبان پایان می‌پذیرد و پس از آن قرار است ایران گام چهارم را اعلام کند.

    

واکنش قاطع به تهدید ترامپ برای حمله نظامی به ایران

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه هیأت دولت در واکنش به اینکه ترامپ مساله حمله به ایران را مطرح کرده است، گفت: این اقدام بیشتر یک بلوف در قبال سرافکندگی آنهاست. آنها در موضوع توقیف نفتکش جمهوری اسلامی و تجاوز هوایی به مرزهای ما، نیروهای ما را آزمودند و دیدند که بدون تردید و فوری پاسخ دادیم من بعد هم همین کار را خواهیم کرد. نیروهای مسلح در برابر تعدی با قدرت تمام آماده است و تحت فرماندهی رهبری پاسخ قاطع به هر تعدی خواهد داد.

    

‌توضیح فرماندار شوشتر درباره سقوط یک پهپاد 

فرماندار شوشتر درخصوص سقوط یک پهپاد در روستای مگرنات دو شعیبیه این شهرستان توضیح داد. حسین پنبه‌دانه‌پور در خصوص سقوط یک پهپاد که بعد از ظهر یکم آبان ماه رخ داد، اظهار کرد: این پهپاد آزمایشی و جهت انجام تست‌های آزمایشی نیروهای داخلی به پرواز درآمده بود که با کنترل نیروهای مالک در روستای مگرنات دو شعیبیه شوشتر به زمین نشست و توسط همین نیروها نیز به آشیانه برگشت. 

    

شورای نگهبان طرح تشدید مجازات اسید پاشی را تایید کرد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن که در دستور کار امروز شورای نگهبان قرار گرفته بود، پس از بحث و بررسی عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی به مجلس اعلام شد. 

    

آماده‌باش ارتش اسرائیل برای حمله موشکی ایران!

راشاتودی در خبری از آماده‌باش ارتش اسرائیل برای مقابله با حمله احتمالی از سوی ایران خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای ارتش اسرائیل در حال آماده‌باش کامل هستند و این از ترس حملات احتمالی از سوی  ایران است. از سوی دیگر  کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد که محور اصلی آن «ایران و مقابله با تهدیدهای ایران» خواهد بود.