یک توصیه مهم به مرتبطین با آمدنیوز

در پی دستگیری سرشبکه سایت و کانال معاند «آمدنیوز»، سایت گرداب بیانیه‌ای صادر و با اشاره به درخواست‌های مکرر از سازمان اطلاعات سپاه، از افرادی که با این شبکه معاند همکاری داشته اند، خواست با این سایت تماس برقرار کنند. در پایان این بیانیه آمده است: «به اطلاع می‌رساند که تمامی مرتبطین شبکه معاند آمدنیوز و سایر کسانی که به هر دلیل گرفتار لغزش و همکاری با رسانه‌های دشمن و بدخواهان ملت شده‌ و تاکنون موفق به اعلام برائت از آنها نشده‌اند، برای ابراز ندامت و تخفیف مجازات احتمالی، می‌توانند با پست الکترونیک contact@gerdab.ir و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۱۴ سایت گرداب ارتباط برقرار نمایند.»

    

بازداشت آشنایان پهلوی در ماجرای لردگان

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا درباره حوادث لردگان در پی ابتلای شماری از مردم آن به ویروس ایدز، گفت: دولت هم حوادث را و هم روند درمان افراد مبتلا به بیماری را پیگیری می‌کند؛ به موازات آن قوه قضاییه تیمی از پزشکی قانونی به لردگان اعزام کرده است. در خصوص اقدامات خرابکارانه افرادی بازداشت شده بودند که بیشتر آن‌ها آزاد شدند و فقط افراد خاصی اکنون بازداشت هستند که از آشنایان حکومت پهلوی اند.

    

دو روایت متفاوت از فوت دختر سفیر ایران در مسکو

خبرگزاری روسی اینترفکس روز سه‌شنبه،‌ ۳۰ مهرماه، به نقل از «یک منبع آگاه» از خودکشی دختر سفیر ایران در مسکو، پایتخت روسیه، خبر داد. این خبرگزاری به نقل از منبع خود زمان مرگ دختر آقای سنایی را صبح سه‌شنبه قید کرده و می‌گوید که او دچار افسردگی بوده است. در همین حال سفارت ایران در مسکو در کانال تلگرام خود مرگ عارفه سنایی، دختر ۲۸ ساله، آقای سنایی را تایید کرده، اما دلیل مرگ او را «سکته مغزی» نوشته است.

    

واکنش به موافقت رهبری با تصویب FATF:

تابع رهبری هستیم

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که با توجه به سخنان معاون اول رئیس‌جمهور درباره موافقت سران قوا و شخص رهبری انقلاب با تصویب لوایح  FATF علت تصویب‌نشدن این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست، تاکید کرد: «در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این لوایح اتفاق تازه‌ای رخ نداده است. رهبری معظم انقلاب در این زمینه هیچ دستوری را به ما ابلاغ نکرده‌اند. ایشان اگر تشخیص بدهند خودشان موضوع را به ما اعلام می‌کنند. ما هم در همه امور تابع فرمایشات ایشان هستیم.»

    

ربیعی:

حمله به دولت هنر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون در نهاد ریاست جمهوری که عصر دیروز (سه‌شنبه) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: فشارها و محدودیت‌های مقطع فعلی با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست. وی افزود: دولت مشکلات و مسائل مردم را به خوبی می‌داند و برای حل این مسائل تلاش می‌کند. سخنگوی دولت تصریح کرد: در شرایطی که هجمه علیه دولت یک هنر شده است، جای تقدیر دارد که جامعه روحانیت، دولت را حمایت می‌کند.

    

بحرین چهره سیاست عبری - عربی تلقی می‌شود

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین کشورمان در لبنان، با اشاره به خبر برگزاری کنفرانس امنیتی منامه و سفر هیاتی از رژیم صهیونیستی به بحرین برای شرکت در این کنفرانس، به ایلنا گفت: بحرین یک کشور وابسته و آلت دست عربستان سعودی که در حال حاضر نیز در اشغال نظامی این کشور است؛ از سال‌های گذشته اجرای سیاست‌های عربی-عبری را به عهده گرفته و در این حوزه نقش ایفا می‌کند و می‌توان گفت چهره و رخ این سیاست قلمداد می‌شود. کنفرانس امنیتی منامه را باید در این چهارچوب تبیین و تفسیر کرد که اسرائیل می‌خواهد با هدایت کنفرانس‌هایی از این دست تداوم آشوب و ناامنی در منطقه خلیج فارس را دنبال کند.