فرمانده سپاه: 

راهبرد دشمن تحمیل فرآیند مذاکره است

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در جریان سرکشی از پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی تاکید کرد: ما معتقد هستیم مقاومت اقتصادی از طریق رونق تولید امکانپذیر است و این تنها راه گذر ما از شرایط موجود در قبال راهبردی که دشمن با جستجوی آن درصدد تسلیم ملت ایران و تحمیل فرایند مذاکره است خواهد بود؛ ما تصمیم گرفته‌ایم مقاومت کنیم و این مقاومت ممکن و ساده است زیرا اراده ملت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه بخشهای نظام پشت آن است.

    

عمره مفرده به صورت محدود راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در دیدار جمعی از روحانیون استان‌های آذربایجان غربی و شرقی از اراده قوی در راه‌اندازی مجدد عمره مفرده به صورت محدود خبر داد و یادآور شد: دلیل این محدویت فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و عربستان است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

    

ضرغامی:

مقام معظم رهبری در انتصاب هیچ مسئولی دخالت نمی‌کنند

عزت‌الله ضرغامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم با اشاره به حمایت‌های محکم و بدون قید و شرط امام راحل و رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: گاهی این حمایت‌ها هزینه‌هایی هم برای رهبری در پی داشته است، اما سیره ایشان از ابتدا دفاع و حمایت از دولت‌ها بوده است. وی افزود: مقام معظم رهبری در انتصاب هیچ مسئولی دخالت نمی‌کنند و دولت‌ها فقط برای پیشبرد اهداف نظام، در دو سه پست بسیار مهم و حساس، هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهند.

    

محمدعلی نجفی به زندان بازگشت

محمدجواد حشمتی، رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه محمدعلی نجفی به زندان بازگشت، گفت: برابر ضوابط و مقررات قانونی هرچند با گذشت اولیای دم قصاص منتفی می‌شود، ولی در مورد جنبه عمومی جرم قتل توسط دادگاه حکم مقتضی صادر خواهد شد. به نوشته میزان، وی تصریح کرد: مضافا اینکه محکومیت نامبرده بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است و سرانجام نیز مجازات اشد اجرا می‌شود.

    

آبه شینزو: 

در راستای تنش‌زدایی با روحانی دیدار می‌کنم

به گزارش نیویورک تایمز، آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه در کنفرانسی خبری با اشاره به تمایلش برای دیدار با حسن‌ روحانی، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر به منظور تنش‌زدایی در خاورمیانه اعلام کرد: «صلح و ثبات در خاورمیانه ارتباط مستقیمی با منافع ملی ژاپن دارد. من مصرانه به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه ادامه می‌دهم و بهترین نقش را در این زمینه ایفا خواهم کرد.»

    

در نمازجمعه دیروز صورت گرفت

حملات تند علم‌الهدی  به روحانی

حسن روحانی، رئیس جمهوری هفته گذشته در همایش دستاوردهای دولت گفت: «برخی در گوششان پنبه است؛ هرچه می‌گوییم، می‌گویند مذاکره چه سودی دارد؟» آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد دیروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این اظهارات گفت: «باید در پاسخ گفت که این‌ها در گوششان پنبه نیست، در سرشان عقل است که می‌گویند چه سودی برده‌ایم! مگر خود شما نگفتید کسی که با آمریکا مذاکره کند «دیوانه» است؟ ۱۵ دقیقه با اوباما مذاکره تلفنی داشتید، با وزیر خارجه‌اش خیابان‌گردی کردید، نتیجه‌اش جز این برجام لعنتی شد؟ هر دستاوردی برای برجام توهم می‌کنید، به هزینه‌ای که کردید می‌ارزید؟