ظریف:

ایران 15 شهریور گام سوم را برمی‌دارد، مگر آنکه ...

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با روزنامه تاگس آنسایگر در پاسخ به این پرسش که آیا ایران گام سوم را اجرایی می‌کند، گفت: گام سوم از شش سپتامبر (15 شهریورماه) آغاز می‌شود، مگر اینکه اروپا همین حالا دست به اقدام بزند. اگر بتوانیم با اروپا به یک فهم مشترک برسیم و اروپایی‌ها اجرای آن را آغاز کنند، ما دست به این کار نمی‌زنیم. وی همچنین درباره دعوت آمریکا از وی برای رفتن به کاخ سفید نیز گفت: برای انجام چه ‌کاری؟ نیم ساعت رفتن به کاخ سفید مشکلات ما را حل نمی‌کند. آمریکایی‌ها سالن مذاکرات را ترک کردند و اگر می‌خواهند به این سالن بازگردند باید یک بلیط بخرند و آن عمل به تعهدات بین‌المللی است.

    

تذکر 83 نماینده به روحانی درباره مذاکره با ترامپ

سید جواد ابطحی، احد آزادی‌خواه، احمد امیرآبادی فراهانی و محمد مهدی زاهدی، نمایندگان خمینی‌شهر، ملایر، قم و کرمان به اتفاق 80 تن از نمایندگان درباره مذاکره با ترامپ به رئیس‌جمهوری، تذکر کتبی دادند. امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس دیروز در جلسه علنی مجلس این تذکر را قرائت کرد که در آن آمده است: «علت اتخاذ مواضع خلاف مواضع مقام معظم رهبری از سوی جنابعالی چیست؟ چرا در صدد ملاقات و مذاکره با فردی هستید که خودتان وی را دیوانه خواندید و مقام معظم رهبری هم فرمودند با این دولت آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم و این سم مهلک است.»

    

توکلی خطاب به لاریجانی: 

نمایندگان فاسد را از ورود به مجلس منع کنید

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای از رئیس مجلس خواست با اصلاح فوری آیین‌نامه داخلی مجلس، متهمان به فساد و خیانت را تا محکومیت یا برائت، از ورود به خانه ملت منع کند. توکلی همچنین در نامه خود با اشاره به بازداشت دو نماینده نماینده مجلس در ارتباط با پرونده سایپا و وساطت علی لاریجانی، در نامه خود نوشته است: «آیا صلاح است رئیس مجلس برای دو نماینده‌ای توصیه کند که از یک سال پیش از آن، از اتهامات کثیف مالی آن دو باخبر بوده است؟»

    

واکنش وزیر اطلاعات به ادعای نفوذ در وزارت نفت

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای شهریورماه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای نمایندگان مجلس مبنی بر وجود نفوذی‌ها در وزارت نفت که باعث توقیف نفتکش ایران شده‌اند و آیا وزارت اطلاعات در این خصوص کاری کرده است یا نه، گفت: اینکه ادعا شود در فلان دستگاه نفوذ شده است، صرفا یک ادعا است. شناخت و شناسایی جریان نفوذ و عناصر نفوذی کار هر دستگاهی نیست. وی افزود: افرادی که در پروژه نفوذ عمل می‌کنند، داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را سر می‌دهند و خیلی سریع دیگران را به ضدیت با نظام و حاکمیت (متهم) می‌کنند و به عناوین مختلف به دستگاه اطلاعاتی هم حمله می‌کنند.

    

سه‌شنبه؛ جلسه رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی دولت

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از معرفی وزیران پیشنهادی دولت، حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند صلاحیت وزیران پیشنهادی را بررسی کنند، گفت: جلسه رأی اعتماد به علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و محسن حاجی میرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود.

    

محاکمه 11 تن در بحرین به اتهام ارتباط با ایران

به گزارش ایسنا، به نقل از اخبار الخلیج، دادگاه جنایی بحرین محاکمه ۱۱ نفر را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام «عملیات‌های تروریستی» در بحرین و همچنین تلاش برای منفجر کردن خط لوله نفت درمنطقه «البر» در ژانویه گذشته آغاز کرد و دادستان مدعی شده که دو نفر از این متهمان به ایران فرار کرده‌اند.