نشست تخصصی مدیران و نمایندگان بومی‌سازی تولید فولاد

نشست تخصصی مدیران و نمایندگان بومی‌سازی شرکت‌های زنجیره تولید فولاد کشور به میزبانی فولاد مبارکه در غرفه این شرکت واقع در «اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» در محل برگزاری نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این نشست که به منظور تبادل نظر جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی توسعه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات برپا شد نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، گل گهر و چادرملو حضور داشتند.

عدم صرفه اقتصادی بومی‌سازی اقلام کم مصرف با راه‌حل پیشنهادی تجمیع نیازها در سطح تولیدکنندگان زنجیره فولاد و به اشتراک‌گذاری اطلاعات بومی‌سازی در بین شرکت‌ها از طریق طراحی بانک اطلاعاتی مشترک از جمله محورهای اصلی این نشست بود.

    

خبرنامه شماره ۱۱۳۴ فولاد منتشر شد

خبرنامه شماره ۱۱۳۴ فولاد در تاریخ 29 تیر ماه سال جاری با تیراژ 14000 نسخه چاپ و منتشر شد. برای دریافت آن به سایت اصلی شرکت فولاد مبارکه مراجعه فرمایید.

    

بازدید سرقینی از غرفه فولاد مبارکه  

در اولین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، رحمانی، وزیر صمت به همراه رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از غرفه فولاد مبارکه بازدید و از اقدامات این شرکت در جهت «ساخت داخل و رونق تولید» مطلع شدند. معاون وزیر صمت در امور معادن و صنایع معدنی گفت: سال گذشته در بخش معدن و صنایع معدنی ۹ میلیارد دلار صادرات داشته ایم که ۴.۵ میلیارد دلار آن برای بخش معدن و صنایع معدنی هزینه شده است و از این ۴.۵ میلیارد دلار نیز ۲.۵ میلیارد دلار نیز در بخش صنعت فولاد هزینه کرده ایم. جعفر سرقینی افزود : انتظار داریم بعد از برگزاری نمایشگاه ساخت داخل، با توجه به قرار دادهای منعقده هزینه تولید فولاد در هر تن را کاهش دهیم. وی تاکید کرد: هدف ما این است که ۵۰ درصد هزینه برای بخش معدن و صنایع معدنی طبق یک برنامه ریزی ۴ ساله کاهش یابد .

    

بخشی از رویداد‌های روز سوم نمایشگاه 

در اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، شرکت فولاد مبارکه حضور پر رنگی داشته و غرفه این شرکت مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت؛ همچنین در روز سوم این نمایشگاه جمعی از مقامات و مسئولین فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی و سید فرید موسوی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نیره پیروزبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان استاندارد کشور، میرباقری معاون سیمای صداوسیما ضمن حضور در غرفه فولاد مبارکه از دستاورد‌های این شرکت در حوزه بومی سازی و ساخت داخل بازدید کردند.