سفر ظریف به سه کشور اروپایی

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: ظریف هفته آینده به 3 کشور اروپایی سفر می‌کند. همچنین به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی برای تأمین امنیت منطقه به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد. وی افزود: هیأت اقتصادی همراه وزیر خارجه نیست، ولی یک تیم رسانه‌ای قوی ایشان را همراهی خواهد کرد.

    

مقامات جبل‌الطارق:

نفتکش ایرانی شنبه رفع توقیف می‌شود

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از مقام‌های جبل الطارق در مورد توقیف نفتکش ایرانی، گفت: ما خواهان کاهش تنش‌های پیش آمده با ایران بعد از توقیف نفتکش ایرانی هستیم. وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا تنش‌های ایجاد شده با ایران را بعد از توقیف قانونی نفتکش کاهش دهیم، افزود: مدت زمان بازداشت نفتکش ایرانی به زودی و شنبه شب به پایان خواهد رسید.

    

میزان اورانیوم غنی شده ۴.۵درصد به ۳۷۰ کیلوگرم رسید

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی از اضافه شدن ۶۰ تا ۷۰ کیلو به ذخایر اورانیوم غنی شده کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان اورانیوم غنی شده ۴.۵ در صد ایران ۳۶۰ تا ۳۷۰ کیلوگرم است. همچنین ایران تعهدی ندارد که میزان آب سنگین خود را کمتر از 130 تن نگه دارد. ما امروز نه فقط آب سنگین بلکه محصولات دیگر مثل دوتره و اکسیژن ۱۸ را صادر می‌کنیم و این نوید را می‌دهم که ایران می‌تواند صادرکننده کالاهای دارای تکنولوژی بالا باشد.

    

سخنگوی قوه قضائیه:

نمی‌دانیم آقاخان کجاست!

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود درباره فرار سالار آقاخان، یکی از اصلی‌ترین اخلالگران ارزی، گفت: «متهم برای رسیدگی به دادگاه احضار شده اما حاضر نشده است. وثیقه لازم از او اخذ شده. ما نمی دانیم او کجاست و از طریق قانونی و وثیقه‌گذار پیگیریم در ادامه جلسات در دادگاه حضور یابد و از خود دفاع کند. در غیر این صورت دادگاه تصمیم قانونی خواهد گرفت.» گفتنی است سالار آقاخان جوانی 28 ساله است که از او به عنوان عامل بانک مرکزی در توزیع ارز یاد می‌شود. این متهم فراری، در پرونده تشکیل شده برای مسئولان و مقامات سابق بانک مرکزی، متهم ردیف اول است.

    

در گوشه و کنار حوزه، رهبری را تضعیف می‌کنند

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با حجت الاسلام محمدیان، مسئول ارتباطات حوزوی دفتر رهبری گفت: امروز در گوشه و کنار حوزه، کسانی پیدا می‌شوند که می‌خواهند رهبری را تضعیف کنند، درباره ایشان شبهه ایجاد و با لحن سبک از ایشان یاد می‌کنند و نعمت‌هایی که خدا به دست ایشان نصیب ما کرده را ندیده می‌گیرند و ناسپاسی می‌کنند؛ با اینکه شاید استصحاب قهقرا را بهتر از من بلد باشند!

    

کنایه سنگین به آملی لاریجانی

محمود صادقی نماینده مجلس در صفحه توییتری خود نوشت: «این روز‌ها برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده که کسی که قادر به تشخیص مصالح و اشراف بر مسائل و زد و بند‌های مالی در حوزه دفتری خودش نبوده، چگونه می‌تواند مصلحت نظام را تشخیص دهد؟!»

    

خودروی تاکتیکی ارس 2 تحویل نیروهای مسلح شد

خودروهای تاکتیکی ارس2 با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش تحویل نیروهای مسلح شد. به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این خودرو منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و برای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته و امروز تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد. در این مراسم همچنین از نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد هم رونمایی شد.