نماینده ایران در نشست وین، این جلسه را مفید و سازنده ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، عباس عراقچی، بعد از خروج از این نشست، به رویترز گفت: جو نشست سازنده بود. مذاکرات خوبی داشتیم. نمی‌توان گفت که تمامی مشکلات‌مان را حل و فصل کردیم، اما تعهدات زیادی داده شد.

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام دیروز، با حضور معاونان وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در این توافق هسته‌ای و به ریاست معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که ایران ۱۶ تیرماه وارد گام دوم توقف برخی تعهدات برجامی شد و از سقف غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی عبور کرد و به غنای ۴.۵ درصد رسید.

اقدام ایران در چارچوب بیانیه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری شورای عالی امنیت ملی بود. ایران در گام اول اعلام کرد که دیگر متعهد به رعایت محدودیت‌ها در زمینه ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین نیست و در همین راستا دهم تیرماه بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که سقف ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد.

دیدارهای عراقچی در نشست وین

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام به طور جداگانه با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده هیات‌های روسیه و چین دیدار کرد.